Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er for meg en gåte at noen kan omlakkere en hennarød til brilliantrød.... Originale hennarøde E30 M3 er per i dag mangelvare, og oppnår svært gode priser i europa... Det er en utrolig fin farge. Fargen du har valgt nå er jeg mer usikker på. Er det veivesengul? 8)

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er det veivesengul? 8)

Hehe...

Smaken er som baken, heldigvis...

Men det er vel snart på tide at dere Orginal-M3-Polizei'er snart må innfinne dere med at ikke alle synes fire sylindrer og alt orginalt er mest morro? :wink:

Skrevet
Det er for meg en gåte at noen kan omlakkere en hennarød til brilliantrød.... Originale hennarøde E30 M3 er per i dag mangelvare, og oppnår svært gode priser i europa... Det er en utrolig fin farge. Fargen du har valgt nå er jeg mer usikker på. Er det veivesengul? 8)

Ja, hvem som har byttet farge på den er usikkert, liker også Henna-rød, meget pent når strøkent! Bilen skal ha vært i Helge Vik`s eie en gang i tiden har jeg hørt.

Lakkerings jobben er for øvrig dårlig utført, ser ut som en skikkelig haste-jobb, motor rom er ikke opplakkert og div inni dører og slikt. Flap`en som satt på vingen var ikke skrudd av engang, bare lakkert der den satt.

Tja, minner veldig om veivesen fargen kanskje, personlig mener jeg denne fargen blir rå på bilen.

Er egentlig en original-freak jeg også, men denne gangen skal jeg ha noe ingen andre har! :D

Skrevet
Det er for meg en gåte at noen kan omlakkere en hennarød til brilliantrød.... Originale hennarøde E30 M3 er per i dag mangelvare, og oppnår svært gode priser i europa...

Den er kanskje mangelvare nettopp fordi mange har valgt å lakkere om M3`ene sine :wink:

Skrevet
Det er for meg en gåte at noen kan omlakkere en hennarød til brilliantrød.... Originale hennarøde E30 M3 er per i dag mangelvare, og oppnår svært gode priser i europa...

Den er kanskje mangelvare nettopp fordi mange har valgt å lakkere om M3`ene sine :wink:

Det er faktisk produsert veldig få hennarøde E30 M3. Og alle ble produsert i 87. Det er nok derfor. Og nei, det er faktisk ikke mange E30 M3 som er lakkert i uoriginale farger. Noen er det selvfølgelig, men flesteparten av de som lever enda og er gateregistrerte har original kulør. Og bra er det :)

Skrevet

Hehe, morsomt med tilbakemeldinger på fargen min. Har lakkert resten av bagasjen idag bortsett fra selve luken, den får lakkereren ta.

Ikke metallic dette her, synes ikke det er noe fint jeg. Koden vil jeg ha for meg selv :wink:

Btw, bilen er ikke UR-registrert.

Skrevet

Hadde forresten et problem med bilen at den fusket og gikk på kun tre syl. da jeg skulle kjøre den inn i garasjen. Lot den gå mens jeg dro ut en og en plugghette. Da jeg dro av den siste, løsnet den tvert fra kabelen. Irret i filler:

m37.jpg

Så nå har jeg et helt nytt komplett sett liggende. Lurer på om dette faktisk er et problem på disse bilene, hadde samme case på min første M3 også.

Til opplysning: Motoren skal få ny lakk også :wink:

Skrevet
Hehe, morsomt med tilbakemeldinger på fargen min. Har lakkert resten av bagasjen idag bortsett fra selve luken, den får lakkereren ta.

Ikke metallic dette her, synes ikke det er noe fint jeg. Koden vil jeg ha for meg selv :wink:

Btw, bilen er ikke UR-registrert.

skjønner,, tro det blir bra jeg,, har en ny gul farge til min,, har dakargul som orginal,, men så fant jeg en fin ny gul farge på farge kartet på jobb,, jobber som bil lakkerer selv serdu ;) litt greit

Skrevet
Hadde forresten et problem med bilen at den fusket og gikk på kun tre syl. da jeg skulle kjøre den inn i garasjen. Lot den gå mens jeg dro ut en og en plugghette. Da jeg dro av den siste, løsnet den tvert fra kabelen. Irret i filler:

m37.jpg

Så nå har jeg et helt nytt komplett sett liggende. Lurer på om dette faktisk er et problem på disse bilene, hadde samme case på min første M3 også.

Til opplysning: Motoren skal få ny lakk også :wink:

Ja da, at pluggkablene irrer istykker er helt vanlig. Har måttet bytte kabler på alle mine tre E30 M3 pga dette. De holder helt til man skal skifte plugger. Et lite napp, og de er av..

Bmwdude: Ring til Mesta, så får du fargekoden.. Hehe 8)

Skrevet

Da har jeg demontert litt til. Nå gjør jeg klar front og motorrom for lakkering. Og det er litt av en jobb, det er helt sikkert.

m39.jpg

Her er fronten plukket ned:

bmw.jpg

Fjernet det meste på høyre innerskjerm:

m311.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...