Gå til innhold

E30 327 turbo


kvissel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei tenkte jeg skulle legg ut litt om mitt prosjekt.. liker tilbakemeldinger:)

Mere bilder kommer etterhvert.. jeg har bygget på en 325 med diesel veiv,320 råder og 325 stempler, 511 ccm dyser, walbro pumpe, intercooler 30*60*8

pulsplitt grenerør og s2 wastegate. 3,5" downpipe og 3" eksos.

Håper på 1,6 i trykk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tenkte jeg skulle legg ut litt om mitt prosjekt.. liker tilbakemeldinger:)

Mere bilder kommer etterhvert.. jeg har bygget på en 325 med diesel veiv,320 råder og 325 stempler, 511 ccm dyser, walbro pumpe, intercooler 30*60*8

pulsplitt grenerør og s2 wastegate. 3,5" downpipe og 3" eksos.

Håper på 1,6 i trykk:)

Tåler orginale 325 stempler 1,6 bar ladd altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatningen at driftssikkerheten reduseres betraktelig med så høyt trykk på originale stempler. Da lever de nok på lånt tid, jeg tror heller ikke at man trenger høy belastning over lang tid for at stemplene tar kvelden, man trenger bare å være uheldig :?

Se bare på han som fikk motorras hos Bjørnstad, han hadde jo ikke mer enn 360hk eller var det 390hk, husker ikke helt...

Jeg kjenner ham ikke, har bare hørt fra andre. Han er her på forumet så han kan jo komme med litt utfyllende info hvis han har lyst.

Så det blir jo en vurderingssak, så lenge det er billigere med stempler enn et motorras så er ikke jeg i tvil i hvertfall 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke uten grunn at man kjøper smidde stempler da.har alt og gjøre med holdbarhet.mange som raser pga nettopp orginale stempler.og som er vist flere ganger da man river staken ut av stempelet som er en svakhet.som stian sier: man kjører igrunn på lånt tid :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil...hehe.

Kjørte med en stor turbo en sesong da jeg fikk den ny billig,men fikk aldri stabilt ladetrykk,den begynte å overlade fra 4500 o/min.

Steg da fra 1,3 på 4000 til 1,9 på 6000.

Slik kjørte jeg hele sesongen uten problem.

Grunnen til overladingen er diesel turbo(liten lastebil) dvs lite wg hull på den integrerte wg,slapp ikke ut nok eksos,så den overladet.

Men den gikk bra da!

Måtelig med ketsjup.

Og bare for å si det,dette var/er ett snikturbo med orginale stempel(dekomp)ikke sveiset topp og orginale e21 12/9 topp bolter.(piano,datasprut)

Og den starter enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatningen at driftssikkerheten reduseres betraktelig med så høyt trykk på originale stempler. Da lever de nok på lånt tid, jeg tror heller ikke at man trenger høy belastning over lang tid for at stemplene tar kvelden, man trenger bare å være uheldig :?

Se bare på han som fikk motorras hos Bjørnstad, han hadde jo ikke mer enn 360hk eller var det 390hk, husker ikke helt...

Jeg kjenner ham ikke, har bare hørt fra andre. Han er her på forumet så han kan jo komme med litt utfyllende info hvis han har lyst.

Så det blir jo en vurderingssak, så lenge det er billigere med stempler enn et motorras så er ikke jeg i tvil i hvertfall 8)

Kanskje det var tenningsbank han hadde? Det tar vel fort livet av stempla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...