kvissel Skrevet Februar 26, 2006 Share Skrevet Februar 26, 2006 Hei tenkte jeg skulle legg ut litt om mitt prosjekt.. liker tilbakemeldinger:) Mere bilder kommer etterhvert.. jeg har bygget på en 325 med diesel veiv,320 råder og 325 stempler, 511 ccm dyser, walbro pumpe, intercooler 30*60*8 pulsplitt grenerør og s2 wastegate. 3,5" downpipe og 3" eksos. Håper på 1,6 i trykk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Februar 26, 2006 Share Skrevet Februar 26, 2006 turbo bygg er alltid spennende å lese om... men få opp bilder!:)massse bilder:):) gleder meg til å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 26, 2006 Share Skrevet Februar 26, 2006 den er ikke tilfeldigvis svart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 26, 2006 Share Skrevet Februar 26, 2006 Hei tenkte jeg skulle legg ut litt om mitt prosjekt.. liker tilbakemeldinger:)Mere bilder kommer etterhvert.. jeg har bygget på en 325 med diesel veiv,320 råder og 325 stempler, 511 ccm dyser, walbro pumpe, intercooler 30*60*8 pulsplitt grenerør og s2 wastegate. 3,5" downpipe og 3" eksos. Håper på 1,6 i trykk:) Tåler orginale 325 stempler 1,6 bar ladd altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 26, 2006 Share Skrevet Februar 26, 2006 Jeg har vært oppe i 1,9 Men nei de tåler det ikke på autobanen i 240 over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Februar 26, 2006 Share Skrevet Februar 26, 2006 ved pen og normal kjøring så skal dem vel klare det fint, men ved aktiv banekjøring å ut tynning av alt som heter motor å driverk så er vell smidd inmat å anbefalle selv på sugemotor for å ta i litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Jeg er av den oppfatningen at driftssikkerheten reduseres betraktelig med så høyt trykk på originale stempler. Da lever de nok på lånt tid, jeg tror heller ikke at man trenger høy belastning over lang tid for at stemplene tar kvelden, man trenger bare å være uheldig Se bare på han som fikk motorras hos Bjørnstad, han hadde jo ikke mer enn 360hk eller var det 390hk, husker ikke helt... Jeg kjenner ham ikke, har bare hørt fra andre. Han er her på forumet så han kan jo komme med litt utfyllende info hvis han har lyst. Så det blir jo en vurderingssak, så lenge det er billigere med stempler enn et motorras så er ikke jeg i tvil i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 koster da ikke mange kaloriene å dra av litt spon på stempla heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Koster mer $ å bygge opp en motor etter ras enn å bare dreie stempler ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 er ikke uten grunn at man kjøper smidde stempler da.har alt og gjøre med holdbarhet.mange som raser pga nettopp orginale stempler.og som er vist flere ganger da man river staken ut av stempelet som er en svakhet.som stian sier: man kjører igrunn på lånt tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 men med deiselveiven har men jo lite komp i motoren,trodde da stemplene skulle tåle en støyt? propan: kjørte du 1.9 bar med 2.7 motor? on topic fint prosjekt ..fint med noen bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Jeg har vært oppe i 1,9 Men nei de tåler det ikke på autobanen i 240 over tid. håper d var bare opp på 1,9 bar og peeking ut da. regner med du ikke had 1,9 bar mer enn 1 sek eller no. eller tar jeg helt feil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Du tar feil...hehe. Kjørte med en stor turbo en sesong da jeg fikk den ny billig,men fikk aldri stabilt ladetrykk,den begynte å overlade fra 4500 o/min. Steg da fra 1,3 på 4000 til 1,9 på 6000. Slik kjørte jeg hele sesongen uten problem. Grunnen til overladingen er diesel turbo(liten lastebil) dvs lite wg hull på den integrerte wg,slapp ikke ut nok eksos,så den overladet. Men den gikk bra da! Måtelig med ketsjup. Og bare for å si det,dette var/er ett snikturbo med orginale stempel(dekomp)ikke sveiset topp og orginale e21 12/9 topp bolter.(piano,datasprut) Og den starter enda:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 men med deiselveiven har men jo lite komp i motoren,trodde da stemplene skulle tåle en støyt?propan: kjørte du 1.9 bar med 2.7 motor? on topic fint prosjekt ..fint med noen bilder? Nei. 2.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Jeg er av den oppfatningen at driftssikkerheten reduseres betraktelig med så høyt trykk på originale stempler. Da lever de nok på lånt tid, jeg tror heller ikke at man trenger høy belastning over lang tid for at stemplene tar kvelden, man trenger bare å være uheldig Se bare på han som fikk motorras hos Bjørnstad, han hadde jo ikke mer enn 360hk eller var det 390hk, husker ikke helt... Jeg kjenner ham ikke, har bare hørt fra andre. Han er her på forumet så han kan jo komme med litt utfyllende info hvis han har lyst. Så det blir jo en vurderingssak, så lenge det er billigere med stempler enn et motorras så er ikke jeg i tvil i hvertfall Kanskje det var tenningsbank han hadde? Det tar vel fort livet av stempla.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå