Gå til innhold

Når har et batteri fått nok..


mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Er også usikker på hvilket batteri jeg skal kjøpe (hvis det blir nødvendig).

Vet jeg så en batteritest i et blad for ikke alt for lenge siden, noen som har sett en slik test eventuelt husker resultatet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lengre kuldeperiode her i Bergen med ned i 9-11 minusgrader har jeg fremdeles fått start uten problemer.

Konklusjonen min blir dermed at batteriet, selv etter å ha vært nesten uten vann, har kommet seg såpass at jeg kan bruke det gjennom sommeren og frem til neste vinter. Det går jo mot varmere tider. :)

Er godt fornøyd over å ha utsatt denne utgiften en stund til. 8)

6-7 år gammelt batteri anser jeg som verdig pensjonist når det går mot kaldere tider igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg trodde dette ble sjekket på service, men det blir det tydeligvis ikke.

Det lønner seg å sjekke dette engang iblant ja, slik at cellene ikke blir tørre og ødelagt, slik som jeg opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt et "sønnak" (ble litt usikker på skrivemåte), 100ah 800a. Brukte 20 minutter på å bytte det pga overløps slange osv måtte "tilpasses". Batteriet har egen indikator som indikerer ladetilstand. Godt fornøyd nå, bilen startet momentant da jeg vred om nøkkelen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en test for en del år tilbake var det Biltemabatteriene som var best. Hvem som egentlig produserer batterier for dem vet jeg ikke, men det som er helt sikkert er at når produsentens eget navn står limt på batteriet er de mye mye dyrere. Det finnes veldig mange batterimerker, men ikke så mange produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skifte av batteri gjøre slutt på blinkinga i kjørelysene? Ikke veldig mye, men nok til at folk ser det.. :P

Tror ikke det har noe innvirkning på lysene dine, så lenge du ikke har store strømproblemer når du skal starte bilen.

Få heller tak i en kondensator du monterer på kablene til forsterkeren, viss du har byggd stereo i bilen.

Ved bytte av batteri er det værdt å spandere på seg den lille differansen det er til et vedlikeholdsfritt batteri.

Da slipper en å tenke på søl fra batterisyre og det som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...