ferieguru Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Hei. Jeg tenkte å bestille meg litt småtteri til min e34 fra Koed i Danmark. Også lurer jeg på hva "ekstra omkostninger" som kommer før jeg har delene her hjemme. Og om det i hele tatt lønner seg å kjøpe derfra. Bare på lykter er det jo halve prisen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 toll og frakt. lønner seg vel ikke og betille småtinger men større bestillinger er vel lønsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hmm.. Hvordan regner en ut tollen da? Er frakta diger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Det du må huske på ved bestilling fra koed.dk, er å først finne den norske prisen (prisene er i DKK-valuta), for så å finne ut hva merverdiavgiften blir. For å finne frakten der, så er det bare å legge varen(e) i handlekurven, så blir frakten regnet ut. Summen man får i handlekurven, er totalprisen. Denne prisen bruker man en valutakalkulator på for å finne norsk pris (f.eks. denne), for så å gange den summen du da får med 1.25 (én komma sjuefem). Da legger man på 25% i MVA. Dette er prisen du må betale for å få varene levert på døren av fraktselskapet TNT. OBS OBS! MVA-regningen på sendingen får du først noen uker etterpå fra TNT. Det er en faktura du må betale til TNT, siden de forhåndsbetalte MVA-en for deg når den kom til døren. Også husk på at varen leveres på døren, ikke posten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 kan man ikke få koed til å sende den som "gift" eller noe sånt. slik at man unngår mva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 De er et seriøst selskap, så det tviler jeg 99,9999999999999% på. Det er kun useriøse selskap som driver med slikt. (etter min mening) Tror nok uansett at Koed sender med Koed som avsender. Dessuten så bruker de et fraktfirma (TNT, som nevnt), og det er TNT som foretar fortollingen. Altså, samtalen med Tollvesnet. Jeg vet ikke, men jeg tror nok at det vil bli straffet hvis tollvesnet finner ut av dette. Denne straffen er nok også meget høy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 De er et seriøst selskap, så det tviler jeg 99,9999999999999% på. bare tvil du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Du har altså erfaring av det motsatte med koed.dk? Isåfall: wow! Men allikevel veldig dumt av dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 toll og frakt.lønner seg vel ikke og betille småtinger men større bestillinger er vel lønsomt. Ringte tollvesenet og spurte om det var toll på nye bildeler fra Danmark, det var ikke det. Det er derimot moms og frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 27, 2006 Share Skrevet Februar 27, 2006 Hehe. Sier det samme selv. Det heter teknisk sett ikke "toll". Toll er noe annet igjen. Men du glemte én (eller to) ting, Bimmerlars: -Det heter offisiellt ikke "moms" lenger -Det tilkommer også et ekspedisjonsgebyr (ca 150,-?) fra tollvesenet fordi de har gitt det 25% i merverdiavgift på pakken din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Tror det må opprettes en egen låst tråd om hvordan bestillingen foregår fra koed! Klarer ikke folk å søke her på forumet eller lese på koed sine sider?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Det kommer nesten like mange tråder her om koed.dk som det kommer tråder om angel eyes.. Det er virkelig utrolig.. Jeg har begynt å copy&paste svarene fra tidligere poster jeg har svart på, fordi det er akkurat det samme som blir spurt om HELE tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 På tide med noen tråder ang. bestilling av angel eyes fra koed altså. Søkefunksjonen er oppskrytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Men en slipper vel å betale dansk moms når det skal eksporteres?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Når man går inn på sidene til koed.dk og velger norsk språk, så står det dette på koed.dk: Er priserne på websitet med moms ? Når du går ind på sitet og har valgt Norge som land, vises alle priser UDEN dansk moms (dvs. din reelle pris). Skal jeg betale dansk moms ? NEJ. Når du handler som nordmand på www.koed.dk, handler du momsfrit. Dvs. at alle beløb der vises IKKE indeholder ikke dansk moms. Beløbet der hæves på dit kreditkort indeholder altså IKKE moms. Skal jeg betale norsk moms ? JA. Når forsendelsen med dine varer ankommer til Norge, registrerer det Norske Toldvæsen pakken og sørger for, at den norske moms (25% af det totale fakturabelø vil blive opkrævet ved leveringen af din pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå