Gå til innhold

320 som ikke starter, bensintilførselsproblem?


Zipp0
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld..

Sliter litt med bilen min for tiden.. skulle flytte den i går og fikk kjørt nøyaktig 1,5 meter før hele dritten begynte og riste før den døde ut..

regner da med at dette har noe med bensintilførselen og gjøre, nappa ut releet til pumpa og tjuvkobla nedi der, pumpa starta og det samme gjorde bilen. tok med releet inn i varmen åpna det og rensa litt, satt det sammen igjen og målte at det fungerer. heiv det inn på plassen sin og satt meg inn for å høre den herlige motorlyden, men neida, ikke no start, bare noen merkelige "smelle"lyder jeg ikke kan husker og ha hørt før..

noen som har forslag til meg? åpent for stort sett alt..

hører ikke pumpa når jg vrir om tenningen heller.

mvh

Kenneth som ikke er så jævli gla i bilen sin lenger :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta releet og ingen forskjell.. kjempegreier..

verksmesteren på bmw mente det kunne være det releet til sentralen eller hva han nå sa.. så har bestilt opp det..

hvis ikke dette skulle hjelpe.. noen andre forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenning + til pumpe rele, så er nok heller ikke dioderelèet (relè til styresentral som du kaller det.. Det hvite..) ditt defekt. Det er det som gir tenning + til pumperelè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg ikke helt med.. hvilket rele prater du om og hvor er e? :P

takk for svar så langt forresten ;)

I motorrommet ved siden av sikringsboksen på venstre side ligger det 3 relèer under et sort deksel. Orange (pumpe rele), blått og hvitt (dioderelè, som du kaller styresentral rele)

Jeg snakker om at hvis du kan kjøre en jumper på det orange releet, så bør diodereleet være i orden, for det er dioderele som forsyner pumperele med hovedstrøm mener jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte spenning ved pumpa i sta (den under baksete), dårlig m spenning. (Er bare denne pumpe ikke sant??)

så har begynt og mistenke ecu nå jeg ass..

er spenning mellom 30 og jord på begge releene.. virker som det ikke er noe styrestrøm, og den blir vel styrt av ecu?

takk for svar :D

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...