Gå til innhold

320 som ikke starter, bensintilførselsproblem?


Zipp0
 Share

Anbefalte innlegg

Sidan alt funkar fint når du tjuvkoblar med spenning til bensinpumpa, og du ikkje får spenning fram sjølv om reléet funkar...så er det vel sikkert det der releet til sentralen som har takka for seg ;)
men da er jeg med ;)

men begge disse releene fungerer.. har byttet ut det ene og målt det andre til å være helt bra..

så da skjønner ikke jeg helt hva som er gærnt..

flere forslag?

quoter meg selv..

får nytt rele i morgen så skal prøve og bytte det ut uansett.. men tviler på at det har noe virkning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan alt funkar fint når du tjuvkoblar med spenning til bensinpumpa, og du ikkje får spenning fram sjølv om reléet funkar...så er det vel sikkert det der releet til sentralen som har takka for seg ;)
men da er jeg med ;)

men begge disse releene fungerer.. har byttet ut det ene og målt det andre til å være helt bra..

så da skjønner ikke jeg helt hva som er gærnt..

flere forslag?

quoter meg selv..

får nytt rele i morgen så skal prøve og bytte det ut uansett.. men tviler på at det har noe virkning..

Kvifor tvilar du egentleg på det? Har du bedre forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har målt det og det fungerer.. men får se i morgen om det er det som er synderen..måtte bestilles.

noen som vet hvor styrestrømmen til disse releene kommer fra? tror ikke den er tilstedeværende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jauda, heiv i nytt rele i dag. hjalp ikke.. så da er både releet til bensinpumpa og releet til styreenheten byttet uten no særlig forskjell..

har sett på div koblingsskjemaer og ser at de blir styrt av ECU. får heller ikke noe spenning på 86 på bensinpumpereleet.

har derfor en aldri så liten tanke om at det er noe med kabling til ecu eller ecu.

vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne akkurat nå :(

eller skal jeg bare bite i det sure eplet og betale bmw litt penger (har en anelse om at det blir dyrt..)

innspill anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det strøm inn på hjernen?

Mål den grønne ledningen av de tre som går ut ved siden av hjernen.

E36en har den grønne ledningen integrert i ledningsnettet, den ligger ikke seperat som på E30en.

Tilbake til trådstarter: Kontakt 86, er det en brun/grønn ledning. Mener på at det er den som er styrestrøm til relèene.

Samme problem har jeg på en E34 som står utenfor hos meg. den skulle vært sett på for en uke og 2 siden - men nå er den nedsnødd... Håper du finner feilen, for kanskje det er samme feilen hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter fortsatt jeg..

har målt litt, det er spenning inn på ecu.men lurte på en ting, målte alle godsforbindelsene til ecu'n ligger på litt over 2 Ohm.. er dette for mye?

skrudde også opp ecu i dag for å se om det var noe fukt der men det var det ikke..

spørs om jg ikke må gi opp snart og taue bilen til bmw :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har du gnist på pluggene? Hadde liknende problem på min E21 318i som det tok LANG tid å finne ut av. Bensinpumpa gikk ikke, og jeg hadde heller ikke gnist. Pumpa gikk når jeg tjuvkoblet releet. Fant ikke noe galt med hverken bensinpumperele eller tenningsmodul. Viste seg til slutt at årsaken lå i selve fordeleren. Den gir et lavspent styringssignal til tenningsmodulen, og dette signalet var for svakt. Fikk byttet fordeleren, og dermed gikk bilen som den skulle.

Aner ikke om det er tilsvarende opplegg på E36 da, men ville bare nevne hvordan det var på min, i tilfelle det kunne være til hjelpl

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda en oppdatering..

gadd ik mer og sendte bilen til bmw..

fikk beskjed om at den mest bedritne delen på bilen hadde sjekka ut, styreenheten var klar for og gå videre..

noen som har en styreenhet til en 92 mod 320 liggende og slenge? kommer m delenummer i morgen.

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...