Zipp0 Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 God kveld.. Sliter litt med bilen min for tiden.. skulle flytte den i går og fikk kjørt nøyaktig 1,5 meter før hele dritten begynte og riste før den døde ut.. regner da med at dette har noe med bensintilførselen og gjøre, nappa ut releet til pumpa og tjuvkobla nedi der, pumpa starta og det samme gjorde bilen. tok med releet inn i varmen åpna det og rensa litt, satt det sammen igjen og målte at det fungerer. heiv det inn på plassen sin og satt meg inn for å høre den herlige motorlyden, men neida, ikke no start, bare noen merkelige "smelle"lyder jeg ikke kan husker og ha hørt før.. noen som har forslag til meg? åpent for stort sett alt.. hører ikke pumpa når jg vrir om tenningen heller. mvh Kenneth som ikke er så jævli gla i bilen sin lenger
tomasb Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 Begynner det å smelle i eksosen, er det pga at motor ikkje tenner skikkeligt.(uforbrent bensin). Jordingsfeil kankje(blokka til karosseri) Løs batteripol?
Zipp0 Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Skrevet Februar 27, 2006 e36 glemte og si at jeg har sjekka sikringer
lomiss Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 oki. har en selv også derfor jg lurte. hvor mye er den kjørt?
Patrick B Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 Høres ut som bensinpumpa. Da får du ikke start
Zipp0 Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Skrevet Februar 28, 2006 Høres ut som bensinpumpa. Da får du ikke start men hvorfor går pumpa hvis jg setter strøm rett på'n da
Trond E. Gärtner Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Utfra feilsøkinga du har gjort, høres det ut som at relèet har tatt kvelden. Evt. kontaktproblemer ved innfestingen av det.
Zipp0 Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Skrevet Mars 1, 2006 bytta releet og ingen forskjell.. kjempegreier.. verksmesteren på bmw mente det kunne være det releet til sentralen eller hva han nå sa.. så har bestilt opp det.. hvis ikke dette skulle hjelpe.. noen andre forslag??
Pedi Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Hvis du har tenning + til pumpe rele, så er nok heller ikke dioderelèet (relè til styresentral som du kaller det.. Det hvite..) ditt defekt. Det er det som gir tenning + til pumperelè.
Zipp0 Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Skrevet Mars 1, 2006 nå er jeg ikke helt med.. hvilket rele prater du om og hvor er e? takk for svar så langt forresten
Pedi Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 nå er jeg ikke helt med.. hvilket rele prater du om og hvor er e? takk for svar så langt forresten I motorrommet ved siden av sikringsboksen på venstre side ligger det 3 relèer under et sort deksel. Orange (pumpe rele), blått og hvitt (dioderelè, som du kaller styresentral rele) Jeg snakker om at hvis du kan kjøre en jumper på det orange releet, så bør diodereleet være i orden, for det er dioderele som forsyner pumperele med hovedstrøm mener jeg på.
Zipp0 Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Skrevet Mars 1, 2006 men da er jeg med men begge disse releene fungerer.. har byttet ut det ene og målt det andre til å være helt bra.. så da skjønner ikke jeg helt hva som er gærnt.. flere forslag?
Pedi Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Hvis jeg skal kunne hjelpe deg mer nå, så må du kunne fortelle meg hva hvilke signaler som er å måle/lese i sokkelen til pumperele.
Zipp0 Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Skrevet Mars 2, 2006 målte spenning ved pumpa i sta (den under baksete), dårlig m spenning. (Er bare denne pumpe ikke sant??) så har begynt og mistenke ecu nå jeg ass.. er spenning mellom 30 og jord på begge releene.. virker som det ikke er noe styrestrøm, og den blir vel styrt av ecu? takk for svar mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå