jon_79 Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 EDIT Har litt problemer med m20b23 motoren min.. - Vakumslanger: Finnes det en oversikt et sted over hvilke slanger som går hvor og hvilken funksjon de har? Har søkt litt og lest i Haynes manulaen men har ikke funnet ut av dette. På luftfilterboksen sitter det 2 enheter som skal tilkobles vakumslager. En rund sak med to vakum tilkoblinger. Den ene slangen her går til innsuget. Den andre er ikke koblet til. Hvor skal denne? Den andre enheten på luftfilterboksen er firkantet med en kabelplugg og en vakumslange. Vakumslangen her mangler. Hvor skal den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 og du er sikker på att tur og retur på bensin er koblett rett ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 hei. er du sikker på at du har koblet alle ledninger som går på jord under innsug manifoilen din no sia du har bytte topp. det er en heil bunt med ledninger som skal til jord på innsug manifoilen under den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon_79 Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2006 Tur og retur er koblet som riktig ja. Tur fra filter til trykkreg. Retur fra andre enden av fellesrøret som splittes med en til kaldstartdysa og en tilbake til tank. Hele bunten med minuskabler under innsuget er jordet. Men oppe ved termostathuset har jeg en brun kabel med isolert hun kabelsko til overs.. Var 2 stk, men fant kun et "brukersted". Noen tips der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Tur og retur er koblet som riktig ja. Tur fra filter til trykkreg. Retur fra andre enden av fellesrøret som splittes med en til kaldstartdysa og en tilbake til tank. Akkurat. Her er feilen din. Returslange skal på regulator, og tur skal rett i dysebro. Bytt slangene, og bilen starter garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 pedi: har nok rett i det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon_79 Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2006 Pedi og R.T.S har helt rett der ja.. Slo meg akkurat når jeg posta svaret at dette virka rart. Var nok litt for kjapp og påståelig. Sorry R.T.S.. Noen som har noe svar på dette med vakumslangene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Det er en masse styr med det vakum greiene,nå er det ca 6 år sia jeg koblet dette her før jeg heiv alt sammen og handlet nyere sprut,så ikke heelt sikker. Men-som du sier skal den ene fra den runde "boksen" på innsuget,men den skal stå BAK spjellet så det suger når gassen slippes,sjekk at dette er riktig,mener det er den på siden. Det uttaket på "boksen" som er i midten skal ned på toppen av vakumklokka til fordeler,hvis ikke dette er riktig koblet vil den ikke gå riktig på tomgang da fordeleren ikke flytter seg. Den på baksiden av vakumklokka skal opp til spjell hus igjen-FØR spjell,antageligvis den på toppen eller andre siden av spjellhus. Den siste boksen som du snakker om husker jeg ikke helt,men mener den skal ligge mellom slangene til den runde boksen med noen T skjøter. er noe jævla drit med alt det rasket egentlig. Hvis ikke det blir koplet riktig vil den gå dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon_79 Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2006 Takker propan Så fra vakumklokka på fordeleren så skal den bakerste (nærmest blokka) til spjeldhus og den andre til den runde saken på luftfilterboksen? Hva er/gjør egentlig denne? Det er to vakumuttak på spjeldhuset. Hvor skal så den andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Les det jeg har skrevet en gang til du så skjønner du sikkert. Kan ikke forklare det bedre enn det er jeg redd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon_79 Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2006 Noen som har en bil med l-jetronic som gidder å stikke hue under panseret og oppdatere meg..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Noen som har en bil med l-jetronic som gidder å stikke hue under panseret og oppdatere meg..? Er vel kun de tidligste versjonene som har dette opplegget (-84 modell, 139 hk ??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 Hva lurer du på? Det uttaket på toppen av vakumklokka på fordeleren skal inn på midten av den runde vakum saken,og fra det andre uttaket på den runde vakum saken inn på siden av spjellhus. Også skal det fra toppen av spjellhus til baksiden av den vakumklokka du har på fordeleren? Nå har jeg forklart det to ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå