Gå til innhold

E34 Høyttalere til en 94 model.


 Share

Anbefalte innlegg

Hei ser her at enn del lurer på hvilken høytallere enn har i sin E34 men altid forskjelige svar so eg lurte på om det er noen her som kan si meg hva anlegg som er i min bimmer som er enn 520iA 94 model med m50 motor der all komponentene til bilstereo er Blaupunkt som er orginalt på den modelen vist.

Hvor store er høytalleren i den bak i hylla?

Er det vanskelig å skifte dei fram??

Er det komponent sett med dele filter i den modelen??

Hvor ligger delefilteret i såfall vis det er??

Eg er ikkje so godt kjent med bilen å eg vil gjerne ha alle fakta klar slik at eg vet hva som er i bilen min før eg begynner å gjøre noe med den.

Mvh Catste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fremme her du størrelsen 5.25" og bake er det 4"

Orginalt fremme er det kompsett. men ingen delefilter annet enn den lille kondensatoren som sitter på diskanten som du har oppe på dæsjen :)

Det går ann og modifisere litt sånn at du får plass til større bake.

Det er ikke vanskelig å skifte de fremme, du skrur av sparkepanelet og høyttalerne sitter fast i de med 4 skruer.

Dekselet som skjuler diskantene ( der det kommer varmluft også) vipper du opp med et lite flatt skrujern.

Anbefaler og strekke nye kabler når du skal skifte høytalere for de orginale kablene er tynne.

Håper dette hjelper deg litt på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fremme her du størrelsen 5.25" og bake er det 4"

Orginalt fremme er det kompsett. men ingen delefilter annet enn den lille kondensatoren som sitter på diskanten som du har oppe på dæsjen :)

Det går ann og modifisere litt sånn at du får plass til større bake.

Det er ikke vanskelig å skifte de fremme, du skrur av sparkepanelet og høyttalerne sitter fast i de med 4 skruer.

Dekselet som skjuler diskantene ( der det kommer varmluft også) vipper du opp med et lite flatt skrujern.

Anbefaler og strekke nye kabler når du skal skifte høytalere for de orginale kablene er tynne.

Håper dette hjelper deg litt på vei :D

Takker det hjelpe det hjelpe enn god del :) skal tenke på litt hva eg skal gjøre med anlegget men må prioriter litt andre ting før eg kjøper meg nye høytallere osv.

Har sett enn del på Focal K2 å lurte på om det er eit bra valg??

Har høyrt at enn kan kjøpe ei plate til å ha bak i hylla slik at enn får plass til enn 6.5 og enn diskant der vet du om det stemmer??

Trekke kabel til høytalleren i den får eg se ved tid som kommer har lagt opp phono rem og strøkabel til den no so det er no i box.

Må berre finne ut hva det koster meg ca for eit heilt sett med høytallere til bilen min slik at eg har noe å gå ut i fra.

Takk for hjelpen hittil ;)

Mvh Catste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Focal K2P er ett bra valg? Er Bmw ett bra valg? ;p

Har egentlig plass til 6.5" under deklsene. Men ikke med så store

magnetene. Er litt leit med Focal V2 men det går. Men tenk på hvor mye billigere det blir for deg vist du bare setter inn noen gode fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Focal K2P er ett bra valg? Er Bmw ett bra valg? ;p

Har egentlig plass til 6.5" under deklsene. Men ikke med så store

magnetene. Er litt leit med Focal V2 men det går. Men tenk på hvor mye billigere det blir for deg vist du bare setter inn noen gode fronter.

hvilken deksel er det plass til k2 da å hvilken ville du ha rådet å hadt frame da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
korfor vil du egentlig ha høytalere bak? kor ofte har du personer i baksetet?

har du ett bra frontsett så vil lydbildet for alle passasjerene i bilen vere bedre enn med 4 høytalere.

det er billigere med frontsett og forsterker, vs 1 par framme og bak.

+++

sant so sant men har enn del folk bak og di klager på lyden bak so da må det til med noe bak i også ;)

Vet noen om slik plate til å ha bak for å få plass til 6.5?? såg noen snakket om det for enn stund sidan som hadde funnet det.

Mvh Catste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...