k1t Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Har en 320 som ønsker seg ny motor.. Har igrunn 2 alternativer for tiden som sånn någenlunde passer lommeboka mi! alternativ 1 er en M20b25, og etterhvert få på en anna kam, grenrør, porte topp og litt div småsnacks for å erte opp den litt.. Alternativ 2 er en 2.4td motor(usikker på betegnelsen) Få skrudd litt trykk der så går det visst ganske greit har jeg hørt. Er veldig usikker om dagen, bensinmotoren er vel kanskje et lite hakk morsommere, men dieselmotoren derimot er jo atskillig billigere i drift.. Noen som har tdmotor? Hvordan er den å leke litt med? Store forskjeller på bensin og diesel?? Alle svar og erfaringer mottass med takk
knooot Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 hvorfor sparer du mye arbeid på å sette inn m20b25?? er ikke så mye arbeid å sette inn m21b24. å dessuten så får du dieseln til å gå like bra som m20b25 om du monterer intercooler å justerer opp litt trykk!! disse diesel motorene tåler mye trykk
propan Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Fordi han har en bensin bil fra før,så da er det i utgangspunktet bare å sette m20b25 rett i.
knooot Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 jaja.. men bilen kommer til å få et mye mindre forbruk, og kan lett gå like bra!! så visst han ikke har planer om å trimme en m20b25 så hadde jeg gått for diesel!!
k1t Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Skrevet Februar 28, 2006 iogmed at dieselmotoren også sitter orginalt i E30( beklager om jeg tar feil) Så bør da vel det også være en grei sak og hive over? Med tanke p åat man ikke trenger bygge okm noe som helst. At disse motorene tåler en del har jeg fått høre også, hadde jo vært litt artig med en diesel bil som kvista bensinbiler.. Men det jeg her er ute etter er en total bedømning, hvor får jeg mest for penga, hva er morsomt om man tenker på alle for og bakdeler..
knooot Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 visst du finner en diesel motor til en fornuftig penge, hadde jeg gått for den!! å det enkleste er å skaffe en motor med den mekaniske diesel pumpa. lettere å montere å lette å stille på mer diesel
k1t Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Skrevet Februar 28, 2006 betegnelsen på den motoren er a? innbiller meg at den motoren kan blir ganske morsom med de rette triksa.. Kjenner en som har en 324td, har ikke sitti på med han, men den skal visst være ganske kvass... og økonomisk i drift ikke minst, det er jo ikke M20 motoren...
knooot Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 betegnelsen er m21d24, skrev vel b24 lenger oppe.. veit om 325er som har blitt frakjørt av en 524td så dette kan bli gøy:)
Pauls1 Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 leste på autopower.se om noen svensker som var helt gale på å trimme 2,4 dieseln. dem tok ut 230-240hk. motoren tålte det også dem monterte ic og justerte opp diesel trykket. bare for å ha det nevnt er det større turbo på 524`n enn på 324`n i følge gutta på autopower. har selv en 524 og synes den går helt ok, tenker den har ganske like ytelser som en e34 520ia 24v..
knooot Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 524 har større turbo helt til de kommer med den elektroniske dieselpumpa!! men om det er noe forskjell på ytelse vet ikke jeg.. kan glatt kjøre på 1.5 bar i ladetrykk på disse motorer, mer også.. vet om de som har kjørt på 2-2,2 bar i ladetrykk
Pauls1 Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 hmm.. hvordan justerer man opp trykket da? jeg har den elektriske pumpa på min bil. vil den fortsatt levere nok diesel hvis jeg justerer opp trykket til, 1-1.2 bar? har en ic fra en 525tds liggende. er vell på tide å hive den på. blir vel rene sportsbilen med disse oppgraderingene
knooot Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 med den pumpa må du ha chip for å justere opp diesel.. men du kan sikkert justere opp litt trykk. justerer trykket på staget på turboen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå