Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at toppakninga på bilen min ikke er hundre, den har lekkt vann en god stund pluss at den svetter litt olje.

I dag så kokte den på grunn av atter vannlekasjen ble MYE større enn den har vært før. Etter at den hadde kjøla seg ned litt hadde jeg på mer vann og startet motorn, det bobla no ut av ville helvet***** i ekspansjonstanken. Når jeg skrudde opp lufteskruen kom det store menger gråhvit røyk med trykk som ikke ville gi seg...

Har fått bilen hjem og skal begynne å rive av toppen nå snart.

Skrevet

Jeg hadde noe lignende, men da var det pga det var lekasje ved radiatoren (slangen som går fra toppen og inn til motoren). Etter MYE damp, MYE lufting, og MYE vann så roet alt seg ned. Og ting har fungert superb den siste måneden.

Men er kanskje mer alvorlig med din, om du har dårlig toppakning og lekasje her og der ;)

Men var som sagt samme symptomene hos meg. Det boblet i ekspansjonstanken og dampet som fy (var i grunn nesten fritt for vann da)..

Skrevet

Hvis ikke du klarer å lufte den skikkelig og den hele tia blir varm og begynner å koke må du ihvertfall av med toppen.

Firer toppene vet jeg lite om,men sjansen er mindre for at den er sprukket/skjev en en sekser.

Det vet du når du får av toppen og får trykktestet den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...