Gå til innhold

Lufting av kjølesystem(M50B20)


aakarol
 Share

Anbefalte innlegg

Er en lufteskrue rett ved siden av påfyllingshullet. En stjerne skure som er nedfelt i radioatoren.

Måten og lufte på er følgende. Skru opp lufteskruen, fyll på kjøleveske til det ikke kommer luft ut av lufteskruen. Skru igjen den skruen og fyll kjøleveske til det renner over. Skru på lokket og kjør en tur med varmen på fullt. Den kaster ut det som blir for mye.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en lufteskrue rett ved siden av påfyllingshullet. En stjerne skure som er nedfelt i radioatoren.

Måten og lufte på er følgende. Skru opp lufteskruen, fyll på kjøleveske til det ikke kommer luft ut av lufteskruen. Skru igjen den skruen og fyll kjøleveske til det renner over. Skru på lokket og kjør en tur med varmen på fullt. Den kaster ut det som blir for mye.

Lykke til

ok,takker:)...men hvordan kommer vatne som er tilovers ut , når både lokket og skruen er igjenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,heilt sikker på det?

Når bilen koker blir no det eit enormt trykk,å de kommer nå ingenting ut da?

Når bilen koker SKAL det komme ut gjennom lokket på ekspansjonstanken. Skru av lokket (når bilen er kald) og sjekk at det står noen måletall inni der, slik at du er sikker på du har riktig type lokk. Hvis ikke kan du kjøpe deg et nytt et for en hundrelapp eller så. Det skal nemlig åpne opp litt innvendig og slippe ut rundt kanten på x antall bars trykk (som det pleier stå spesifisert innvendig i lokket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en lufteskrue rett ved siden av påfyllingshullet. En stjerne skure som er nedfelt i radioatoren.

Måten og lufte på er følgende. Skru opp lufteskruen, fyll på kjøleveske til det ikke kommer luft ut av lufteskruen. Skru igjen den skruen og fyll kjøleveske til det renner over. Skru på lokket og kjør en tur med varmen på fullt.

Dette syns jeg var riiimelig lett fortalt. Det du skriver er helt sant, men det er aldri så enkelt at det bare er å fylle væske - og vips er lufta ute. Litt kontroll på lufting bør en ha, slik at en har gangen på å se at lufta er utav systemet.

Måten jeg forklarte deg er måten BMW verkstedene gjør det på.. Jeg har gjort det slik på flere av de motorene og hver gang stemmer fremgangsmåten. Den kaster ut det vannet som er til overs..

BMW-verkstedene har nok en hevert som de bruker på radiatoren vil jeg tro.

Men ja, den kaster ut vannet etterhvert - det gjør den. No problemas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var ok fortalt siden det er slik det gjøres.. Hvorfor forteller det vanskelig når det er enkelt.?

Enkelt? Så du har aldri hatt problem med luft i kjølesystemet med M50? M50en er mye kjekkere å lufte enn M20en, men det er ikke få telefoner jeg har hatt opp gjennom årene fra folk som ikke får lufta 100% ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri hatt problemer med og lufte M50.

De gammle 4`erene kunne være litt trøblete og få lufta ut av. Det kunne være smart og stå i en bratt oppoverbakke når man skulle lufte de, men ikke hatt problemer med 6`ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...