mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 hvor setter man inn ekstra dyser som styres av tileggsprut? rett i insugsmanifoilden? vis noen har et bilde hadde det hjulpet mye! lurer litt på å kjøpe mf2 mapfueler eller er kansje progressiv bensintrykkregulator et bedre alternativ? http://www.powerpage.dk/produkter_mf2_1mf2.aspx men den styrer max 2 dyser etter som jeg har forstått.. denne kan stilles inn etter ladetrykk og turtall å gi bensin!! men det enkleste hadde jo vært en "unit" som kan styre alle 6 orginal dysene(setter på større dyser så klart) til og gi ekstra bensin når ladetrykket kommer..må en ha datasprut for og få dette til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 ville gått for større dyser, BTR og tillegssprut... Gadd ikke å lese hva denne gjorde, men kan den ikke styre org. dysene. at den kobles på hjernen i bilen altså og endrer verdiene sendt fra hjernen før det kommer ut til dysene. Om du går får ekstra dyser skal ikke disse plaseres på innsugssiden. Dette er bygget for å flytte luft, ikke bensin. Ekstra dyser borrer du inn i fuelrailen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 ville gått for større dyser, BTR og tillegssprut... Gadd ikke å lese hva denne gjorde, men kan den ikke styre org. dysene. at den kobles på hjernen i bilen altså og endrer verdiene sendt fra hjernen før det kommer ut til dysene.Om du går får ekstra dyser skal ikke disse plaseres på innsugssiden. Dette er bygget for å flytte luft, ikke bensin. Ekstra dyser borrer du inn i fuelrailen din Sikker på at du skal borre dysene inn i fuelrailen? Dysene får ikke beskjed av hjernen til å åpne noe lengere så mere kommer gjennom av den grunn? Jeg tror da at de skal monteres på innsuget, eller på røret fra IC til innsug, slik at lufta drar med seg bensina slik at den blir fordelt likt til alle sylindra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 trodde fuelrailen fordelte bensinen inn til dysene?mens dysene går inn i innsuget?blir bare mer og mer forvirra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Bensinen til dysene ligger i fuelrailen, så fordeler dysene bensina inn i innsuget, eller egentlig rett ned i forbrenningsrommet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 , men kan den ikke styre org. dysene. at den kobles på hjernen i bilen altså og endrer verdiene sendt fra hjernen før det kommer ut forsto det slik at den kunne styre 2 dyser (1 høyohmig eller 2 lavohmig i serie) styres med en trykkontakt som åpnes på 0,175 bar og gir ekstra bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 Bensinen til dysene ligger i fuelrailen, så fordeler dysene bensina inn i innsuget, eller egentlig rett ned i forbrenningsrommet da ok..men da må jo ekstra dysene settes inn i innsuget og fuelrailen må samtidig gi bensin til dysene! men var egentlig plasseringen av dysene jeg lurte på.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Sorry for denne: spar pengene til et programerbart sprut og du vil aldri angre! Jeg skal love deg du kommer til å styre mye med tilleggssprut og det vil aldri noengang fungere like bra som et skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 datasprut er dyrt nok..men så kommer programering i tillegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Bensinen til dysene ligger i fuelrailen, så fordeler dysene bensina inn i innsuget, eller egentlig rett ned i forbrenningsrommet da ok..men da må jo ekstra dysene settes inn i innsuget og fuelrailen må samtidig gi bensin til dysene! men var egentlig plasseringen av dysene jeg lurte på.? T-stykke på bensinslangen som går til railen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 datasprut er dyrt nok..men så kommer programering i tillegg.. Har du ikke fast jobb da? Er som regel bare snakk om prioriteringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 T-stykke på bensinslangen som går til railen hehe..smarting du.. da har jeg bensin til dysa... så må dysa borres inn i gasspjeldet? eller vil ikke det funke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Ja, eller på innsuget/røret fra IC til innsug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 datasprut er dyrt nok..men så kommer programering i tillegg.. Har du ikke fast jobb da? Er som regel bare snakk om prioriteringer lærling enda..men heldigvis en del overtid med gode penger.. er bare sparinga som er litt værre..men sant det er prioriteringsak.. har ivertfall fått prioritert deiselveiven denne mnd`en..så den er bestilt! hm..men MYE igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 Ja, eller på innsuget/røret fra IC til innsug takker.. da ble jeg klokere:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå