Gå til innhold

hvor plassere ekstra dyse til tilleggsprut?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor setter man inn ekstra dyser som styres av tileggsprut?

rett i insugsmanifoilden? vis noen har et bilde hadde det hjulpet mye!

lurer litt på å kjøpe mf2 mapfueler

eller er kansje progressiv bensintrykkregulator et bedre alternativ?

http://www.powerpage.dk/produkter_mf2_1mf2.aspx men den styrer max 2 dyser etter som jeg har forstått..

denne kan stilles inn etter ladetrykk og turtall å gi bensin!!

men det enkleste hadde jo vært en "unit" som kan styre alle 6 orginal dysene(setter på større dyser så klart) til og gi ekstra bensin når ladetrykket kommer..må en ha datasprut for og få dette til?

Skrevet

ville gått for større dyser, BTR og tillegssprut... Gadd ikke å lese hva denne gjorde, men kan den ikke styre org. dysene. at den kobles på hjernen i bilen altså og endrer verdiene sendt fra hjernen før det kommer ut til dysene.

Om du går får ekstra dyser skal ikke disse plaseres på innsugssiden. Dette er bygget for å flytte luft, ikke bensin. Ekstra dyser borrer du inn i fuelrailen din :wink:

Skrevet
ville gått for større dyser, BTR og tillegssprut... Gadd ikke å lese hva denne gjorde, men kan den ikke styre org. dysene. at den kobles på hjernen i bilen altså og endrer verdiene sendt fra hjernen før det kommer ut til dysene.

Om du går får ekstra dyser skal ikke disse plaseres på innsugssiden. Dette er bygget for å flytte luft, ikke bensin. Ekstra dyser borrer du inn i fuelrailen din :wink:

Sikker på at du skal borre dysene inn i fuelrailen?

Dysene får ikke beskjed av hjernen til å åpne noe lengere så mere kommer gjennom av den grunn?

Jeg tror da at de skal monteres på innsuget, eller på røret fra IC til innsug, slik at lufta drar med seg bensina slik at den blir fordelt likt til alle sylindra

Skrevet

trodde fuelrailen fordelte bensinen inn til dysene?mens dysene går inn i innsuget?blir bare mer og mer forvirra..

Skrevet
, men kan den ikke styre org. dysene. at den kobles på hjernen i bilen altså og endrer verdiene sendt fra hjernen før det kommer ut :wink:

forsto det slik at den kunne styre 2 dyser (1 høyohmig eller 2 lavohmig i serie) styres med en trykkontakt som åpnes på 0,175 bar og gir ekstra bensin

Skrevet
Bensinen til dysene ligger i fuelrailen, så fordeler dysene bensina inn i innsuget, eller egentlig rett ned i forbrenningsrommet da :)

ok..men da må jo ekstra dysene settes inn i innsuget og fuelrailen må samtidig gi bensin til dysene!

men var egentlig plasseringen av dysene jeg lurte på.?

Skrevet

Sorry for denne: spar pengene til et programerbart sprut og du vil aldri angre! Jeg skal love deg du kommer til å styre mye med tilleggssprut og det vil aldri noengang fungere like bra som et skikkelig.

Skrevet
Bensinen til dysene ligger i fuelrailen, så fordeler dysene bensina inn i innsuget, eller egentlig rett ned i forbrenningsrommet da :)

ok..men da må jo ekstra dysene settes inn i innsuget og fuelrailen må samtidig gi bensin til dysene!

men var egentlig plasseringen av dysene jeg lurte på.?

T-stykke på bensinslangen som går til railen

Skrevet

T-stykke på bensinslangen som går til railen

hehe..smarting du..:-)

da har jeg bensin til dysa... så må dysa borres inn i gasspjeldet?

eller vil ikke det funke?

Skrevet
datasprut er dyrt nok..men så kommer programering i tillegg..:-(

Har du ikke fast jobb da? Er som regel bare snakk om prioriteringer :roll:

lærling enda..men heldigvis en del overtid med gode penger..

er bare sparinga som er litt værre..men sant det er prioriteringsak..

har ivertfall fått prioritert deiselveiven denne mnd`en..så den er bestilt!

hm..men MYE igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...