Gå til innhold

Continental Viking Contact 3 piggfrie dekk


brannmester
 Share

Anbefalte innlegg

I høst kjøpte jeg dekkene som er nevnt over, synes at bilen ble litt vinglete med de dekkene. akkurat som om den gynger litt... føles nesten som om jeg skulle kjørt med litt lite luft i bakdekkene (alle er sjekket).

Er det flere som har merket det samme, kan det være noe annet (dempere, foringer??)

har en 2001(2) 320 d touring. Sommerdekkene jeg hadde tidligere sporet mye, testa de nye sommerdekkene en kveld(nye felger :D ) og da synes jeg det virket ok.

Har 205/55-16 vinterdekk, hadde det samme på sommerdekkene tidligere. til våren blir det 17 tommere med 225 dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv på Continental piggfrie i 205/55-16" og de fungerer helt flott i godt over det man kan kjøre lovlig i Norge. Riktig nok er det Viking Contact 2, modellen før din, men det burde ikke bety stort. Vet ellers at Contact 3 har vunnet en del tester, og jeg vet om noen her inne som kjører på de uten at jeg har hørt noe om gynging før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte slike dekk te til min E30 i November, og eg må si eg er meget fornøyd med desse dekka.. Sist hadde eg et billigere merke, og tenkte at eg skulle prøve et av di dyre merkene.. Eg synes bilen ble meget behagelig å kjøre, har sikkert med at dekka er veldig mjuke. Kan jo vere at en føler at bilen blir litt "gyngete" p.g.a mykheten?? Har andre venner som kjører med di samme, har kun gode ord å si di også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med disse siden desember og jeg er storfornøyd! Ang mykhet er det vanskelig å si, det er tross alt 185/55 profil :) Så det er klart de er myke på tørr asfalt. Har grep som pokker på snø!

OBS; hvis bilen er vinglete og tung å håndtere ved filskifte osv er det 99% sikkert bærekuler og foringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tross alt 185/55 profil :)

Det tviler jeg på ;)

Jeg var rimelig fornøyd med mine de første årene, men nå på 3de året er det klart at de er modne for utskiftning. Noe gynging har jeg ikke merket, men den er jo ikke like "fast" som den er med sommerdekka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har Coni 3 piggfritt.. har fungert utmerket til nå hvertfall.

Dette er på 13" stålfelg (175/70/13??) Så at bilen krenger mer med vinterdekke kontra sommer som er 15" med 195/55/15 er ikke noe stort mysterium. Og piggfrie er vel som regel en del mykere enn sommerdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på 3 år gamle Bridgestone piggfi. (205/65/15) Disse dekkene kom dårlig ut i naf sin test. Ved litt gasspådrag i sving hiver bilen liksom litt på baken. La ikke merke til dette før jeg la om til vinterdekk, så det kan jo være dette med mykere gummiblanding i piggfrie dekk. Ikke vet j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på 3 år gamle Bridgestone piggfi. (205/65/15) Disse dekkene kom dårlig ut i naf sin test. Ved litt gasspådrag i sving hiver bilen liksom litt på baken. La ikke merke til dette før jeg la om til vinterdekk, så det kan jo være dette med mykere gummiblanding i piggfrie dekk. Ikke vet j

Nå handler vel denne tråden om Continental sine dekk, ikke Bridgestone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...