320it Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Når jeg kjører på lavt turtall 1500-2500 rpm, og gir full gass kutter bilen, og det kommer smell fra motor rommet. Jeg kan komme opp i turtall uten å få disse smellene, hvis jeg tar det litt mer med ro. Noen som vet hva det kan være?
bmw_fannrem Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Hvis du har bilen som står i nicket ditt så vil mitt tips være at den ene coilen ikke er helt bra. Altså det er en sylinder som ikke henger med
320it Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Skrevet Mars 3, 2006 hmm. hvordan finner jeg det ut? blir det en kostbar affere?
bmw_fannrem Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Jeg hadde samme problem med min gamle 325. jeg fant det ut ved å bytte plass på coilene En coil kosta vel ca 800 kr tror jeg.
320it Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Skrevet Mars 3, 2006 Jeg hadde samme problem med min gamle 325. jeg fant det ut ved å bytte plass på coilene En coil kosta vel ca 800 kr tror jeg. hvordan bytter jeg plass på coilene? er det dumt å kjøpe en brukt coil?
320it Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Skrevet Mars 3, 2006 kan jeg ødelegge noe med å fortsette å kjøre uten å bytte? bare midlertidig da...
bmw_fannrem Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Coilen er en svart "boks" som ligger over hver av sylindrene dine. Du skrur bare av dekslet på toppen av motoren din så sitter coilene på rekke og rad under der Men for all del det kan jo også være noe annet som er galt. Men jeg synes det høres ut som du har en sylinder som ikke går som den skal og da er det nærliggende å tro at det enten er coil eller tennplugg det er noe galt med
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Med en defekt coil er den vanligvis fucka på tomgang også, og en hører tydelig at motoren halter. Trenger ikke å smelle i eksos når en coil er defekt.
320it Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Skrevet Mars 3, 2006 vet ikke va du legger i fucka, men den har begynt å jage litt ja. edit: hvordan vet jeg hvilken coil som er ødelagt?
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 edit: hvordan vet jeg hvilken coil som er ødelagt? Skru av det sorte toppdekselet på motoren, sett på oljelokket igjen og start opp. Nå kopler du fra en og en coil og hører etter om det er forskjell på motorgange ved ut/innkopling.
mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Nå kopler du fra en og en coil og hører etter om det er forskjell på motorgange ved ut/innkopling. hø??har m50 motoren flere coiler? på min m20 er det ivertfall 1 coil.
bmw_fannrem Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Med en defekt coil er den vanligvis fucka på tomgang også, og en hører tydelig at motoren halter. Trenger ikke å smelle i eksos når en coil er defekt. Ser du har utheva vanligvis ja, men min gikk bra på tomgang og ved gasspådrag på lavt turtall så smalt det og ristet fælt i bilen
Ole@Automote Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Enkelt å sjekke hvilken Coil el plugg som har gått. bare koble på ei tennings lampe. Den blinker ikke på den Coilen som er deffekt. Vanlig problem på BMW 6`ere det her. har bytta en dunge med sånne. Har en på lager også.
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 Enkelt å sjekke hvilken Coil el plugg som har gått. bare koble på ei tennings lampe. Den blinker ikke på den Coilen som er deffekt. Vanlig problem på BMW 6`ere det her. har bytta en dunge med sånne. Har en på lager også. Slike coiler har jeg også i bøtter og spann, men nå skrev du noe som virkelig var interessant. Du bruker tenningslampe på M50-coilene for å sjekke at de virker. Kan jeg få spørre om hvordan du går frem? For dette virker som en genial løsning, men jeg ser ikke for meg hvordan du gjør dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå