Gå til innhold

Bilen kutter


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører på lavt turtall 1500-2500 rpm, og gir full gass kutter bilen, og det kommer smell fra motor rommet.

Jeg kan komme opp i turtall uten å få disse smellene, hvis jeg tar det litt mer med ro.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min gamle 325. jeg fant det ut ved å bytte plass på coilene :)

En coil kosta vel ca 800 kr tror jeg.

hvordan bytter jeg plass på coilene?

er det dumt å kjøpe en brukt coil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilen er en svart "boks" som ligger over hver av sylindrene dine.

Du skrur bare av dekslet på toppen av motoren din så sitter coilene på rekke og rad under der :wink:

Men for all del det kan jo også være noe annet som er galt.

Men jeg synes det høres ut som du har en sylinder som ikke går som den skal og da er det nærliggende å tro at det enten er coil eller tennplugg det er noe galt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: hvordan vet jeg hvilken coil som er ødelagt?

Skru av det sorte toppdekselet på motoren, sett på oljelokket igjen og start opp.

Nå kopler du fra en og en coil og hører etter om det er forskjell på motorgange ved ut/innkopling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en defekt coil er den vanligvis fucka på tomgang også, og en hører tydelig at motoren halter. Trenger ikke å smelle i eksos når en coil er defekt.

Ser du har utheva vanligvis ja, men min gikk bra på tomgang og ved gasspådrag på lavt turtall så smalt det og ristet fælt i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å sjekke hvilken Coil el plugg som har gått. bare koble på ei tennings lampe. Den blinker ikke på den Coilen som er deffekt. Vanlig problem på BMW 6`ere det her. har bytta en dunge med sånne. Har en på lager også.

Slike coiler har jeg også i bøtter og spann, men nå skrev du noe som virkelig var interessant.

Du bruker tenningslampe på M50-coilene for å sjekke at de virker. Kan jeg få spørre om hvordan du går frem? For dette virker som en genial løsning, men jeg ser ikke for meg hvordan du gjør dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...