Gå til innhold

Bilen kutter


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Enkelt å sjekke hvilken Coil el plugg som har gått. bare koble på ei tennings lampe. Den blinker ikke på den Coilen som er deffekt. Vanlig problem på BMW 6`ere det her. har bytta en dunge med sånne. Har en på lager også.

Slike coiler har jeg også i bøtter og spann, men nå skrev du noe som virkelig var interessant.

Du bruker tenningslampe på M50-coilene for å sjekke at de virker. Kan jeg få spørre om hvordan du går frem? For dette virker som en genial løsning, men jeg ser ikke for meg hvordan du gjør dette...

Henger ikke hetta til pluggen rett under koilen da?

"Litt" dårlig plass til en tenningslampe der eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger ikke hetta til pluggen rett under koilen da?

"Litt" dårlig plass til en tenningslampe der eller...

Litt er ikke overdrevet engang. Men spørsmålet mitt var seriøst, jeg tenkte kanskje at han hadde laget til noe lurt noe. Og slike triks er alltid en fordel å få med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget att det går an å sette tenningslampa på de tynne ledingene på vei inn til koilen. Trodde det var for lav spenning der til att lampa skulle reagere, men det blinker som fy tusan når Coilen virker. Blinker ikke når den er i ustand, kan seff være pluggen også. Når men tester på denne måten her

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget att det går an å sette tenningslampa på de tynne ledingene på vei inn til koilen. Trodde det var for lav spenning der til att lampa skulle reagere, men det blinker som fy tusan når Coilen virker.

Interessant.. Det hadde jeg aldri trodd ville gå, men når du sier at det går - så får jeg lite på det. Takker for tipset !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

edit: hvordan vet jeg hvilken coil som er ødelagt?

Skru av det sorte toppdekselet på motoren, sett på oljelokket igjen og start opp.

Nå kopler du fra en og en coil og hører etter om det er forskjell på motorgange ved ut/innkopling.

hvordan gjør jeg dt uten at det gør 10000 volt gjennom hjert på meg?

er litt verre å høre hvis jeg skal starte opp bilen for hver gang jeg kobler en ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør jeg dt uten at det gør 10000 volt gjennom hjert på meg?

er litt verre å høre hvis jeg skal starte opp bilen for hver gang jeg kobler en ut...

Går ikke så mange volt gjennom den kontakten der..

Du må ha bilen i gang hele tida, slik at du hører hva som skjer - er halve meninga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne diskusjonen jeg.

Når dere skal måle om coilene virker, husk å måle før coilen, ellers vil du få store problemer fordi spenningen ut av coilen liggger mellom 20 000 - 30 000 volt hvis jeg ikke husker helt feil. Prøvelampa har liksom ikke så godt av det :)

så du får ikke strøm i deg hvis man tar i de?

så lenge du ikke tar direkte på lederen inn til coilen samtidig som du jorder deg så går det bra :) Ta i kontakten, ikke i lederen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...