mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 når jeg skal ha i deiselveiven på m20 motoren må jeg skifte veivlager ramlager og thrustlager..er dette mye arbeid å få til for en uerfaren?? må jo lære..men har ikke penger til at motoren skal ryke..så vil ha det på stell:-) har uansett fattern til å hjelpe og veilede meg.. forsto det slik på en guide jeg leste at det ikke skulle være slakk å måtte da gå opp 0.25mm.. noen med erfaring som kansje kan forklare litt nærmere? kansje ikke det letteste å svare på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Hvis ikke du har tilgang på micrometer, så gjør du det enkelt. Kjøp nye lagre, ingen overdim., og smell det i. Husk også nye bolter til lagerbukkene.. Ingen problem å montere, hvis en bare følger litt med på hva en demonterer. Momenter er viktig å ha klart for seg, samt oljefilm på rette plassene. Da går det seg som oftest til.. +0.25 lagrene som du snakker om, er ved sliping av veiv. Bare glem det, med mindre veiva er skadet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2006 ok..takker...da går det nok som smurt! edit:i guiden står det at boltene skal strammes mellom 58-63nm,stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Forresten, skulle jeg måle noe mer på stempler for deg??? Har visst gått noe i glemmeboka her tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2006 Forresten, skulle jeg måle noe mer på stempler for deg???Har visst gått noe i glemmeboka her tror jeg... jepp:-)venter i spenning:-) fra kryssbolt til bunn på begge stemplene(m20katt og m50 ikke vanos) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Hva var det da? Har slettet innboksen min igjen, er jo plass til så få.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2006 står i posten ovenfor .endret posten samtidig som du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 mens vi er inne på bytte av "rådelagrer", hvis de bare er slitt, er det godt nok å bare bytte lagrene da? eller bør veiva sendes til sliping? har hørt at det er mulig å montere nye lagrer ved å demontere bunnpanna og bytte et og et lager. hadde vært veldig greit da, for man slipper vell å ta ut hele motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 Går veldig greit det ja. En bare løser ned lageskål, og skyver det lageret til veiv/stake som en ikke kommer til med det nye. Så bytter en det gamle lageret i lagerskålen ut med nytt der og - og vips så er det 2 nye lager på plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 menneh d finnes jo mange forskjellige lager å størelse... hvilken er d som skal brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 jepp:-)venter i spenning:-)fra kryssbolt til bunn på begge stemplene(m20katt og m50 ikke vanos) Det må vel være mer interessant det som er over kryssbolten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 Det må vel være mer interessant det som er over kryssbolten... De måla har han jo selvsagt fått på forhånd, men hvis han vil ha nedre mål, så skal han selvsagt få det også... Noe han nå har fått... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2006 meg å den dobbelpostinga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2006 menneh d finnes jo mange forskjellige lager å størelse... hvilken er d som skal brukes? du setter på større lagre om veiven er slitt eller må slipes som pedi har nevnt lengre opp på tråden.. er ikke veiven slitt bruker du orginal veivlagre..er veiven slitt må du gå opp 0.25mm på veivlagre... eller kansje til og med 0.50mm om veiva er veldig slitt..vis jeg har forstått det riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 Stemmer ikke helt. Er veiven slitt må du slipe den så du kan bruke over dim lager Setter ikke i større lager på en slitt vei.Havarerer før du har så stor slitasje som 0.25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå