Gå til innhold

overhale bunndelen på m20 med nye lagre?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

når jeg skal ha i deiselveiven på m20 motoren må jeg skifte veivlager ramlager og thrustlager..er dette mye arbeid å få til for en uerfaren??

må jo lære..men har ikke penger til at motoren skal ryke..så vil ha det på stell:-)

har uansett fattern til å hjelpe og veilede meg..

forsto det slik på en guide jeg leste at det ikke skulle være slakk å måtte da gå opp 0.25mm..

noen med erfaring som kansje kan forklare litt nærmere?

kansje ikke det letteste å svare på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du har tilgang på micrometer, så gjør du det enkelt.

Kjøp nye lagre, ingen overdim., og smell det i. Husk også nye bolter til lagerbukkene..

Ingen problem å montere, hvis en bare følger litt med på hva en demonterer. Momenter er viktig å ha klart for seg, samt oljefilm på rette plassene. Da går det seg som oftest til..

+0.25 lagrene som du snakker om, er ved sliping av veiv. Bare glem det, med mindre veiva er skadet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, skulle jeg måle noe mer på stempler for deg???

Har visst gått noe i glemmeboka her tror jeg...

jepp:-)venter i spenning:-)

fra kryssbolt til bunn på begge stemplene(m20katt og m50 ikke vanos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på bytte av "rådelagrer", hvis de bare er slitt, er det godt nok å bare bytte lagrene da? eller bør veiva sendes til sliping? har hørt at det er mulig å montere nye lagrer ved å demontere bunnpanna og bytte et og et lager. hadde vært veldig greit da, for man slipper vell å ta ut hele motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig greit det ja. En bare løser ned lageskål, og skyver det lageret til veiv/stake som en ikke kommer til med det nye. Så bytter en det gamle lageret i lagerskålen ut med nytt der og - og vips så er det 2 nye lager på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være mer interessant det som er over kryssbolten... :wink:

De måla har han jo selvsagt fått på forhånd, men hvis han vil ha nedre mål, så skal han selvsagt få det også... Noe han nå har fått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneh d finnes jo mange forskjellige lager å størelse... hvilken er d som skal brukes?

du setter på større lagre om veiven er slitt eller må slipes som pedi har nevnt lengre opp på tråden.. er ikke veiven slitt bruker du orginal veivlagre..er veiven slitt må du gå opp 0.25mm på veivlagre... eller kansje til og med 0.50mm om veiva er veldig slitt..vis jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke helt.

Er veiven slitt må du slipe den så du kan bruke over dim lager

Setter ikke i større lager på en slitt vei.Havarerer før du har så stor slitasje som 0.25. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...