Gå til innhold

BMW 518i 1990 modell, hvordan er den?


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å ser på litt biler nå, og har funnet en BMW 518i ikke langt unna meg. Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7074247&sid=4aaNQ6FKU172354&pos=83&tot=383&page=2

Gått lite og ser fin ut, men er ikke så mye hk da. Den eneste rusten på bilen er på bagasjeluka bak hvor det også er en liten bulk... Hvor mye tror dere det koster å fikse en liten bulk og få vekk litt rust bak på den? Klarer sikkert å prute litt på prisen, men hvor mye er denne bilen verdt tror dere? Og hva slags trimmuligheter har jeg? Hva må jeg gjøre for at den skal få litt mer power? Noe jeg bør passe på hvis jeg skal kjøpe en sånn bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste mulighet for å få mer effekt på en 518 er å kjøpe en annen bil med større motor først som sist :)

Har ikke tenkt å bytte motor, men noen småting jeg kan gjøre for å få litt mer hk ut av den? Kommer til å sette på powerfilter, men det gir ikke særlig med effekt akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så fin ut denne bruttern :)

M40 motor som sitter i disse motorene er veldig bra, men problemet med dem er at de er feilkonstruerte slik at reg. reim intervallet blir mye lavere hva de egentlig er laget for.

Når det gjelder E34 så kan du lese litt om hva som er hovedproblemene med dem her:

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp

Hvis det er mer power du er ute etter så kjøp deg en med større motor originalt. Bil er ikke så lett å trimme som moped veit du, det koster MYE mer penger enn hva du kan tenke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er jo førstegangsreg. på lillehammer ser jeg . du har jo mulighet for å sett inn en is motor den har har jo 136hk i e30 og 140 i e36 det er jo en 1.8 16v. men er vel like greit å sette inn noe større motor med en gang . ta inn en dele bil fra tyskland m5 535 å flytte over alt fra delebilen . er nesten billigre de en å trimme en liten moped motor he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er jo førstegangsreg. på lillehammer ser jeg . du har jo mulighet for å sett inn en is motor den har har jo 136hk i e30 og 140 i e36 det er jo en 1.8 16v. men er vel like greit å sette inn noe større motor med en gang . ta inn en dele bil fra tyskland m5 535 å flytte over alt fra delebilen . er nesten billigre de en å trimme en liten moped motor he he.

Tror jeg ikke vil begynne med et sånt prosjekt. Men kan vel bytte noen småting så det blir litt mer hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste mulighet for å få mer effekt på en 518 er å kjøpe en annen bil med større motor først som sist :)

Har ikke tenkt å bytte motor, men noen småting jeg kan gjøre for å få litt mer hk ut av den? Kommer til å sette på powerfilter, men det gir ikke særlig med effekt akkurat...

Tenkte på at det ikke er mye å hente iforhold til hva det koster. Du burde heller legge på noen lapper og kjøpe en bil med større motor i utgangspunktet :) 525 eller 530 for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...