maxmix Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 hvordan nullstiller jeg oljeservice telleren, den som vise når man starter bilen hvor ange km til oljeskift? fant ei oppskrift på autopower.se men havna bare i test menyen til speedometeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 jeg hiver meg på denne diskusjonen. så jeg spør hvordan nullstiller man oljeservicetelleren på e36 93 model mvh lomiss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2006 jeg hiver meg på denne diskusjonen. så jeg spør hvordan nullstiller man oljeservicetelleren på e36 93 modelmvh lomiss ,kan iallefall hjelpe deg http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=59 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 takker. synd jeg ikke kan hjelpe tilbake hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Slå på tenningen. kople led prøvelampen mellom terminal 7 til motorens diognosekontakt og jord. Diagnosekontakt sitter ved siden av venstre elelr høyre tårn eller på skille vegg. Etter 3 sekunder vil 5 grønne led lyse. slå av tenningen! Dette er med diognosekontakt i motor rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 På E46 trykker du inn nullstilleren til tripptelleren mens tenneingen er av, nøkkelpossisjon 0. Du holder den inne mens du flytter nøkkelen til radionivå, Posisjon 1, og fortsetter å holde inne til det står SIS reset eller liknende i displayet. da kan du bruke nullstilleren til å trykke deg gjennom hva du vil nullstille, oljeservice/insp. eller klokka for bremsevæskeskift. når du finner det som er riktig, i ditt tillfelle oljeservice så trykker du inn nullstilleren igjen og holder den i noen sekunder til du får en bekreftelse. da skal det være i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2006 På E46 trykker du inn nullstilleren til tripptelleren mens tenneingen er av, nøkkelpossisjon 0. Du holder den inne mens du flytter nøkkelen til radionivå, Posisjon 1, og fortsetter å holde inne til det står SIS reset eller liknende i displayet. da kan du bruke nullstilleren til å trykke deg gjennom hva du vil nullstille, oljeservice/insp. eller klokka for bremsevæskeskift. når du finner det som er riktig, i ditt tillfelle oljeservice så trykker du inn nullstilleren igjen og holder den i noen sekunder til du får en bekreftelse. da skal det være i orden. problemet mitt er at jeg kommer kun inn i test menu greia når jeg gjør det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Mars 7, 2006 Share Skrevet Mars 7, 2006 Jepp tror det blei sånn på fatters forrige gang jeg gjorde det også, men mener jeg bare holdt den inne enda lenger helt til jeg kom inn i SIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norman Skrevet Mars 7, 2006 Share Skrevet Mars 7, 2006 Konge! Greit med BMW-forum..har nettopp skiftet ølje selv, og inspeksjon blinker på -100km. Dette skal jeg få til Tanks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 har bytta olje på min 318 men får ikke å nullstille den kommer bare opp en masse tall eg ikke forstår noe av så plutselig lyste alle lysa og turteller og spid gikk helt ut og tilbake noen som hvet hv ordan eg får nullstilt min e en 1998\99 importert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meldis Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 E46 frem til 2001 nullstilles på samme måte som E36. Dvs ved å kortslutte pin 7 i kontakten fremme i motorrommet. Da vil telleren starte på 25000 igjen. Har selv gjort det på min E46 99 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå