Gå til innhold

nullstille oljeserviceteller e46 99mod

maxmix
 Share

Anbefalte innlegg

Slå på tenningen. kople led prøvelampen mellom terminal 7 til motorens diognosekontakt og jord. Diagnosekontakt sitter ved siden av venstre elelr høyre tårn eller på skille vegg. Etter 3 sekunder vil 5 grønne led lyse. slå av tenningen!

Dette er med diognosekontakt i motor rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E46 trykker du inn nullstilleren til tripptelleren mens tenneingen er av, nøkkelpossisjon 0. Du holder den inne mens du flytter nøkkelen til radionivå, Posisjon 1, og fortsetter å holde inne til det står SIS reset eller liknende i displayet. da kan du bruke nullstilleren til å trykke deg gjennom hva du vil nullstille, oljeservice/insp. eller klokka for bremsevæskeskift. når du finner det som er riktig, i ditt tillfelle oljeservice så trykker du inn nullstilleren igjen og holder den i noen sekunder til du får en bekreftelse. da skal det være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E46 trykker du inn nullstilleren til tripptelleren mens tenneingen er av, nøkkelpossisjon 0. Du holder den inne mens du flytter nøkkelen til radionivå, Posisjon 1, og fortsetter å holde inne til det står SIS reset eller liknende i displayet. da kan du bruke nullstilleren til å trykke deg gjennom hva du vil nullstille, oljeservice/insp. eller klokka for bremsevæskeskift. når du finner det som er riktig, i ditt tillfelle oljeservice så trykker du inn nullstilleren igjen og holder den i noen sekunder til du får en bekreftelse. da skal det være i orden.

problemet mitt er at jeg kommer kun inn i test menu greia når jeg gjør det der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

har bytta olje på min 318 men får ikke å nullstille den kommer bare opp en masse tall eg ikke forstår noe av så plutselig lyste alle lysa og turteller og spid gikk helt ut og tilbake

noen som hvet hv ordan eg får nullstilt min e en 1998\99 importert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...