Gå til innhold

Levetid på batteri?

|Andreas|
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt an på hvor mange ganger batteriet blir fullstendig utladet. Hvis bilen bare blir startet og stoppet etter en kort kjøretur til butikken ellerno sånt så vil jo ikke batteriet lade seg noe merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde først i sommer, da fikk jeg ikke start etter at jeg hadde støvsugd bilen inni. Da sikkert pga coupe lysene sto på lenge. Da lada jeg opp batteriet mellom 12-24 timer.

Andre gangen tror jeg var i desember eller januar, da hadde bilen bare stått stille i garasjen og da fikk jeg start hjelp. Det fikk jeg også da bilen ikke startet når jeg ikke var hjemme.

Og siste gang i dag. Da hadde bilen bare stått i garasjen og lader enda.

Alle gangen har det vært veldig kald ute. Kan kulda ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et batteri pleier å holde 5-8 år, men ingen garanti for at det holder så lenge.

Et batteri har kun garantitid for 2 år også, men sjekk om det er nok batterivann på det.

Er som regel ikke vedlikeholdsfrie batterier på en ny bil, men batteri som må etterfylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 til 10 år pleier et batteri å vare, alt etter bruk og hvilket batteri man har. Har selv et biltema batteri i min som har stått i bilen i snart 7år(ble kjøpt aug 99), aldri vært noe problem med det. Har følgt godt med å etterfylle væske, har aldri hatt behov for å lada det, bilen har starta problemfritt hver eneste dag :D

Er sterkt overrasket av biltemabatteriet, gidder liksom ikke bytte det før det tar kvelden. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at et av biltemas batterier fikk topp resuktat på en test for noen år siden. :D

Mange ble nok lange i maska da !! :lol:

Kjør innom ett verksted (helst bil-elektrisk), de tester batteriet. Da får du vite tilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et batteri har kun garantitid for 2 år også, men sjekk om det er nok batterivann på det.

Er som regel ikke vedlikeholdsfrie batterier på en ny bil, men batteri som må etterfylles.

Da skjekker jeg om det er nok vann i batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...