Gå til innhold

Bestille fra stylabilen.se

320it
 Share

Anbefalte innlegg

Betaler jeg svensk mva på det jeg bestiller derfra? prisene i butikken der e med svensk mva...

eller betaler jeg bare norsk mva når den kommer til norge, og de trekker ifra momsen hos stylabilen.se?

vil det lønne seg å få sendt den poste restante (er det rett?)? er en times kjøring til sverige fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sender det poste restante til et svensk postkontor nærme grensa, betaler du svensk moms.

Det rette å gjøre er da å kjøre innom tollen på vei hjem og betale norsk moms av beløpet i norske kroner uten svensk moms, og så ta kontakt med butikken du kjøpte det for å få den svenske momsen returnert.

Enklere å bare få det sendt direkte til deg. Sparer ikke mye, da du uansett må betale momsen, som er lik i norge og sverige.

Det du kan spare på er frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Nei, ikke toll.

Det er utfattelig mange her som surrer med ordet "toll". Kan de som surrer med ordet "toll" vennligst forklare hva dem mener med det?

For.. TOLL er noe som legges på en vare for å beskytte det -indre markedet- i Norge for at utelandske selskaper/firmaer/personer ikke skal ha en konkurransefordel og da gjøre det værre for Norske selskaper/firmaer/personer.

Som regel, så er det TOLL på matvarer, korn, etc. Slikt som f.eks rammer norske bønder. DETTE er det toll på. Dvs, hvis du skal importere brasiliansk indrefilet, så koster det rundt (hvis jeg husker korrekt satsen) 150,- per kilo, I TILLEGG til mervediavgift og tollekspedisjonsgebyret.

Det jeg TIPPER kanskje Ch88 surrer med her, er TOLL og tollekspedisjonsgebyret. Dette gebyret er vel på et sted mellom 150 og 200,-. Husker ikke om dette er blitt senket/hevet ved årsskiftet.

Dette gebyret tilkommer hvis en vare er over 200,- (varens verdi og frakt), slik at det må beregnes på mervediavgift på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva jeg mener med TOLL er jeg søren ikke helt sikker på selv du.. men jeg fikk ihvertfall en regning fra TNT på over 600kr etter å ha bestilt varer fra danmark for ca 2000kr. som jeg med ganske stor sikkerhet kan si var en toll avgift... å denne ville jeg vel da sloppet å betale om jeg bestilte varen som poste restante til f.eks svinesund e.l......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merverdiavgiften (25%), pluss tollekspedisjonsgebyret til Norge når den ble importert av TNT.

Hvis du hadde sendt den poste restante, så hadde nok prisen blitt noe av det samme, tror jeg. For..

Poste restante fungerer slikt at hvis det er betalt merverdiavgift i ett land (avsenderlandet), så skal man ikke betale dette i mottakerlander. Dette gjelder bare innenfor EU (ikke EØS). Siden Danmark og Sverige er medlem i EU, så vil man nok måtte betale den danske MVA-en, men ikke den svenske MVA-en. Så det eneste man her tjener på ved å sende poste restante, er at man ikke må betale tollekspedisjonsgebyret (som tilkommer i Norge).

For å se hvilke priser du må betale for å sende til Sverige som poste restante, så velger du SWEDEN som land når du går inn på Koed.dk istedenfor Norway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...