Gå til innhold

Nytt interiørlys!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva har dette med tråden min å gjøre?

Loven tilsier vel at:

Det er bare biler som er typegodkjent med hvitt blinklys (som regel da amerikanske biler) som har lov til dette. Alle andre, skal ha et blinklys (ikke selve glasset) som blinker orange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Altså... man skal virkelig gjøre mye for at det skal bli TOLL på ting. Dette burde vel du vite, Dr_S. Du har vel kanskje kjøpt ting fra utlandet før? ;) Toll kan man f.eks. få hvis man importerer Brasiliansk indrefilet.

TOLL = for å beskytte det norske indre markedet fra billige andre land. F.eks. innen landbruksprodukter, så er det toll på en god del ting.

Andre ting det IKKE er toll på, er interkontinentale balistiske missiler (ja, det står faktisk i listen til Tollvesnet)

Jeg fikk verdien på sendingene mine til å bli satt ned til under 200,- NOK. Hvis pakken allerede er -sendt-, så vil det være for sent, Dr_S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... man skal virkelig gjøre mye for at det skal bli TOLL på ting. Dette burde vel du vite, Dr_S. Du har vel kanskje kjøpt ting fra utlandet før? ;) Toll kan man f.eks. få hvis man importerer Brasiliansk indrefilet.

TOLL = for å beskytte det norske indre markedet fra billige andre land. F.eks. innen landbruksprodukter, så er det toll på en god del ting.

Andre ting det IKKE er toll på, er interkontinentale balistiske missiler (ja, det står faktisk i listen til Tollvesnet)

Jeg fikk verdien på sendingene mine til å bli satt ned til under 200,- NOK. Hvis pakken allerede er -sendt-, så vil det være for sent, Dr_S.

Hvis det IKKE er toll på dette, hvorfor fikk du de til å sette verdien til under 200 kr da? 200 kr er jo tollgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 200,- = du må betale MVA.

Det er en ekstremt forskjell på MVA og TOLL.

Kjøper du en brasiliansk indrefilet for 500,-, så må du betale toll og mva.

kjøper du interiørlys fra bimmian til (la oss si) 500,-, så må du betale mva.

It's that easy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Er derfor man setter ned til under 200,- Er 200,- mva-grensen går på. Den har vært på 200 siden 1970-tallet. "Kjempe gøy!"

Toll bør ikke vi bekymret oss mye over. Så lenge vi ikke skal importere sære ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Sexton pærer ;) (16)

Så det skal i TEORIEN være at pærene skal plasseres et sted.. Med mindre noen er reserve.

Men de pærene som er i hanskerommet og leselys for passasjer.. Det er vel sikkert slike pærer med sokkel i begge ender? Sitter jo da liksom igjen med seks pærer (sokkel i én ende) som man ikke vet hvor skal hen. hehe. Jeg sjekket om det var den som skulle i askebegeret mellom setene foran, men var ikke det. Pæren der er meget liten.

Nå har jeg akkurat montert et slikt sett i min E34. I beskrivelsen står det at det er et 12-pærersett, men settet består av: 8 store med sokkel i begge ender (large tube bulbs), 4 mindre med sokkel i begge ender (smaller tube bulbs), og 3 med sokkel i en ende (bayonet bulbs), totalt 15 pærer altså. Problemet her er da, at bilen min behøver 11 large tube (3 i bagasjen, 1 under panser, 2 bak i kupeen, 1 foran i kupeen, og 2 til hvert :!: av "sminkespeilene"). Altså er det 3 large tube for lite i settet..OBS! :evil: Ellers gikk det med 2 smaller tube til skiltlysene, og en smaller tube til hanskerommet. 1 pære for mye av dem i settet altså. Og så behøves det 2 bayonet bulbs til leselysene foran i kupeen..en til overs av dem også blir det da.

Mulig det er forskjeller fra bil til bil da, men det var de lyspunktene jeg fant på min iallefall.. Jeg har sendt en mail til bimmian om dette, og får vel svar i løpet av et par dager på om jeg får tilsendt de manglende pærene eller ikke.. Lyset ble forøvrig meget bra.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...