///M Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2006 har hørt at dem har satt opp en dritt på strekningen stovner-aker sykehus. et eller annet sted ved bomringen. ja det har vel ikke vært nok ulykker der da så nå skal folk se mer på "nåla" og etter grå bokser i veikanten enn på trafikken foran. slutter snart å ha skilt foran på bilen det er egentlig 80sone på strekningen der, men fra nov til april blir den om til 60, idioter ass, dem skriver at dette er prøveprosjekt for å få ned forurensingen, men hvert år så bytter de fartsgrensa der igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Menne... Garantert ikke jeg som har kommet på dette nu eller tenkt på dette først, men hvis man monterer infrarødt lys i grøftelyktene, og da kjører igjennom disse gjennomsnittsboksene som bruker infrarødt lys. Vil ikke grøftelyktene da blende fotoboksene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2006 Forresten en stor takk til alle dere som har svart på så kort tid, dette var viktig for meg, nå tror jeg ihvertfall at det ikke skjer noe, får håpe at det virkelig ikke skjer noe, men faen, vi må sammen gjøre noe med denne galskapen som staten driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2006 Menne... Garantert ikke jeg som har kommet på dette nu eller tenkt på dette først, men hvis man monterer infrarødt lys i grøftelyktene, og da kjører igjennom disse gjennomsnittsboksene som bruker infrarødt lys. Vil ikke grøftelyktene da blende fotoboksene? Kan hende, men vi trenger en prøvekanin da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Menne... Garantert ikke jeg som har kommet på dette nu eller tenkt på dette først, men hvis man monterer infrarødt lys i grøftelyktene, og da kjører igjennom disse gjennomsnittsboksene som bruker infrarødt lys. Vil ikke grøftelyktene da blende fotoboksene? Vil ikke tro at grøftelyktene vil blende boksen, i og med at boksene står ganske høyt oppe i forhold til grøftelysa dine... ...men bare en teori Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Testet en litt morsom ting igår... Satt bilen i 4gir, og bremset ned til 60 i 60-sonen som starter før vålerenga tunnelen, så trillet jeg hele veien ned, og rett før jeg kom til fotoboksen hadde jeg nestne 90!!km/t og dette var uten å gasse... Utrolig sleipt av dem å sette fotoboks der da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 det er nok ikke bare der det er sleipt oppsatt..! hva med når de setter opp bokser rett etter en 2 felt... folk gir på litt for å komme forbi sinker f eks, så før du vet ordet av det er du knipsa! med mindre man er kjent i området selvfølgelig. Alt for å ta inn penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg også ble knipsa på vei forbi de boksene der. men de tar vist bilde av alle som paserer, såg ett lite rødt lys Uansett så veit jeg att hvis de ikke har bilde av ansiktet ditt, så kan de ikke ta deg, selv om de har regnr. Dette har jeg prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Det er ikke verre enn å kjøpe seg en fotoboksvarsler. Så har man full kontroll på hvor boksene står, og kan planlegge forbikjøringer sikkert. Den du får mest for penga på akkurat nå tror jeg er tomtom one 3650,- er jo det samme som å bli tatt 1 gang i boks. Og da har du navigasjon også så du slipper å kjøre deg bort på vei til bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Du kan så vidt se at du blir knipsa i disse spesialboksene nord for Lillehammer, men det er bare et lite blink. og de tar bilder i begge boksene uansett, etterpå blir innformasjonen behandlet. Dritt bokser uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 det ble satt opp nye bokser der for og måle gjennomsnitts hastighet der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Spennende. Jeg skal kjøre ned til Oslo i morgen, og opp igjen på onsdag. Skal huske på dette! Hvordan er forresten føret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg også ble knipsa på vei forbi de boksene der. men de tar vist bilde av alle som paserer, såg ett lite rødt lys Uansett så veit jeg att hvis de ikke har bilde av ansiktet ditt, så kan de ikke ta deg, selv om de har regnr. Dette har jeg prøvd Kom det ikke nye regler på dette fra nyttår da? Kan ikke personen på bildet identifiseres skal bileier spørres om hvem som kjørte bilen. Kommer det ikke frem noe der kan bileier bøtelegges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 mener å ha hørt det jeg og. at det blir som med parkeringsbøter. noen som vet om det er sånne bokser med gjenomsnittmåling på strekningen roa - oslo? så nemli et lite rødt glimt i en boks der,men sambo mener det er tull fordi fotobkslyset skal være veldig sterkt. det er 3 uker siden og ikke fått bot enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 6, 2006 Share Skrevet Mars 6, 2006 Kom det ikke nye regler på dette fra nyttår da? Kan ikke personen på bildet identifiseres skal bileier spørres om hvem som kjørte bilen. Kommer det ikke frem noe der kan bileier bøtelegges. Nei, det var et utvalg som kommenterte at det er sånn man gjør det i andre land, og derfor bør kanskje Norge vurdere det samme. Da kan man også ta bilder bakfra og ta motorsykler, traktorer osv. Man flytter bevisbyrden over på den mistenkte, dvs at man må bevise sin uskyld. Som mistenkt/siktet har man jo rett til å holde kjeft, men benytter man seg av denne retten ifb fotobokser blir man bøtelagt og dømt etter all sannsynlighet. Og man er heller ikke forpliktet til å vitne mot nær familie, så her sitter man virkelig i baret hvis man ikke har gjort det, men ikke aner hvem som kjørte bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå