TBG.E30 Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 Blålys selges flere steder i Sverige og på nettet. Tror faktisk du kan bestille det hos de fleste, fra ClasOlhson til Hella her i landet også. Ev. kan sikkert Hifi-klubben eller og den type bransje hjelpe dere også. Mye lys til discotek som er 12volt.
bimmerdude Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 Dette må være spøk. Ingen kommer til å tro at en BMW med blålys er utrykningsbil uansett.
ChrZZ Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 Så du mener altså at det ikke finnes én eneste én sivil BMW politibil i Norge? Altså... hvis folk ikke tror på en bil med blålys, så er det noe vesentlig feil med den personen, og ikke bilen.
Mr_Man Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 jo det fins bmw politi biler, jeg har blitt tatt av en!
Olander Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 En kompis av meg som har en 320i E36 kjøpte seg blålys i frankrike da hen var der i mai i fjor. Funker fett det , men problemet er at hvis du blir stoppet risikerer du fengsel, giga bot, inndragning av utstyr samt førerkort. Men det er verdt det Her kan man bestille det meste av blålys Det er jo genialt for å stoppe kompiser å slikt, men vær forsiktig så man ikke ryker på en smell. Straffen er så streng. Men de som har tillatelse, kjør i vei...... Legger ved denne linken for å illustrere moroa man kan ha BMW M5 som poltibil, denne bilen eies av privatperson og brukes i Gumball både i Europa og i USA Gå så på videos (venstre) og kos deg
Hakon Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 det var en her inne som hadde blå lys... en E39 520d som så vanvittig lekker ut... noen som har bilde av hvordan lysene var fikset på den bilen ?
Tore Diesel Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 noen som vet hvor man får kjøpt blålys?enten sånne man smeller på taket med magnet, eller sånne små man monterer i grillen? jeg er med i det frivillige brannvesenet,og nå har vi fått tilatelse hos brannsjef og lensmann til å bruke blålys under utrykning. Nå skjønner jeg lite her. Jeg er frivillig brannmann selv, og har vært det i omtrent 10 år, men orker ikke å dørmme om å få lov til å bruke egen privatbil til utrykning med blålys. Vi får bruke privatbil til utrykning, men da uten blålys og uten overskridelse av fartsgrense. Slipper dere noenslags form for forandring i vognkort over til utrykningskjøretøy? Og ikke minst, får dere lov til å overskride fartsgrensen. Hva med kurs for utrykningskjøretøy? Slipper dere det også? Bilen må vel også forsikres deretter da tenker jeg, som et kjøretøy som blir brukt i utrykning, i og med at risikoen for at det kan skje noe, øker en del.
Tore Diesel Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 noen som vet hvor man får kjøpt blålys?enten sånne man smeller på taket med magnet, eller sånne små man monterer i grillen? jeg er med i det frivillige brannvesenet,og nå har vi fått tilatelse hos brannsjef og lensmann til å bruke blålys under utrykning. Nå skjønner jeg lite her. Jeg er frivillig brannmann selv, og har vært det i omtrent 10 år, men orker ikke å drømme om å få lov til å bruke egen privatbil til utrykning med blålys. Vi får bruke privatbil til utrykning, men da uten blålys og uten overskridelse av fartsgrense. Slipper dere noenslags form for forandring i vognkort over til utrykningskjøretøy? Og ikke minst, får dere lov til å overskride fartsgrensen? Hva med kursing i utrykning. Slipper dere det også? Bilen må vel også forsikres deretter da tenker jeg, som et kjøretøy som blir brukt i utrykning, i og med at risikoen for at det kan skje noe, øker en del.
ovex Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 Så du mener altså at det ikke finnes én eneste én sivil BMW politibil i Norge?Altså... hvis folk ikke tror på en bil med blålys, så er det noe vesentlig feil med den personen, og ikke bilen.
Gunnar Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 Hvem har sagt at det i det hele tatt er en BMW disse skal puttes på? I følge profilen til jcvold ser det ikke ut som han eier noen BMW lenger.
jcvold Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Skrevet Mars 8, 2006 ok.for det første,så har brannsjefen gitt tilatelse.litt av greia her er at vi bor på "landet",og her er det trange,og smale veier.det har faktisk hendt at vi måtte har rygge for flere biler på utrykning fordi vi har bare nødblinken å hjelpe oss med.for det andre: mestedelen av utryningene sjer om natta,og da er det ingen som ser om det er en bmw som kommer med blålys,eller en ford mondeo.for det tredje: jeg skal til jæren i morgen å kjøpe meg ny bil :e46 320ic.for det fjærde: man trenger ikke spesielt kurs/vognkort for åå kjøre med blålys.men man kan IKKE kjøre med sirene.der går liksom grensa.for å kjøre brannbilen (en dodge ram) må man ha "utrykningssertifikat".det har ikke jeg. for å bli med i brannvesenet,så kontakt kommunen.er ikke sikker på om jeg gidder å kjøpe blålys egentli,for faren er vel at jeg kommer til å misbrukke det
Tore Diesel Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Hehe, ja d hadde nok jeg kommet til å gjort også, dersom jeg først fikk lov å montere blålys på bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå