Gå til innhold

Nylakkert i høst, flasser?

Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

Lakkerte bilen i september 05, og når jeg hadde bilen inne i hall i dag la jeg merke til at det har kommet litt rust mitt på bakluka, samt nederst på alle dører, slik at lakken begynner flasse av videre oppover, ikke falt av noe lakk enda men ser det skjer om ikke lenge.. er det normalt???

Har desverre ikke bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he neida. da er det en annen der med svart e36 jeg tenker på da. og han hadde gjort grunnarbeidet selv (så bra ut btw),og da hadde det i tilfellet kanskje vært ens egen skyld.

lakken bør vel holde omtrent som den fra fabrikken med mindre det er lakkert over rust uten bra grunnarbeide. min ble lakkert likt som din og flasser ikke enda. fått noen steinsprut helt inn til metallet på panseret,men det er vel ikke lakkens skyld :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha gjort bra grunnarbeide og allting, og det blir ett flott resultat av hele greia, men hvis han har vært sløv med rengjøringen etterpå (som sikkert tar en halv time, en time alene hvis den ble hellakkert!)

For rengjør han ikke flaten skikklig før han lakkerer den, så ligger det ørsmå fettmerker vi nesten ikke kan se, under lakken når han er ferdig, og dermed fester lakken dårlig, og den begynner å flasse/eller at det ruster under lakken... :(

Så mest sannsynlig har han gjort dårlig rengjøring før han sprayet den!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått rett tilbake til lakksjappa og vist de hva du saken gjelder, og latt de komme med respons. En seriøs bedrift ville da sagt at slik skal det ikke være, og tilbudt seg å rette det opp. Hvis ikke får du _kreve_ det rettet eller penger i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat samme problem, lakkerte skjørta mine, begge sider + halve taket for 4500kr svart hos en lakkerer, men etter 1 måned på våte veier har det begynt å flasse av og ruste. hva kan jeg gjøre? noen som har noe innspill`??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat samme problem, lakkerte skjørta mine, begge sider + halve taket for 4500kr svart hos en lakkerer, men etter 1 måned på våte veier har det begynt å flasse av og ruste. hva kan jeg gjøre? noen som har noe innspill`??

Kan nok ikke gjøre stort der. Men hvis du kjenner han som lakkerer godt så burde han jo ordne opp. Men du har nok ingen rettigheter. Så må kanskje ta ein skikkelig alvorsprat med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønner seg å ta en prat ja.fortrinnsvis med hyggelig tone. fikk reklamasjon for første gang for litt siden selv. et gipstak jeg sparkla for 2!!år siden hadde sprekt opp i 3 tverrskjøter. har faktisk gjort det etter boka men ting skjer tydeligvis. kan være feil på produktet som ble brukt,stenderverket som var for fuktig å krympa... vi har kommet til en løsning alle kan leve med ijaffal.

han lakkeren i det tilfellet til Riefarn her virka på meg som seriøs og en hyggelig kar så det er vel vært en tur innom med problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke gjøre stort der. Men hvis du kjenner han som lakkerer godt så burde han jo ordne opp. Men du har nok ingen rettigheter. Så må kanskje ta ein skikkelig alvorsprat med han.

Kjenner ikke han som lakkerte det så godt, men en kompiss av meg jobber som oppretter på samme verksted så trur ikke det skal være noe problem, men de har mye å gjøre om dagen pluss at det ligger 45 min kjøring herfra osv. så drøyerm til våren vel....

skal ha en pen tone i begynnelsen, det er jo ingen ting jeg kan noe for, heller han som har gjort en dårlig jobb.

Så vi blir vel enig om noe, jeg kan jo feks. betale for lakken, men han gjør jobben på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...