Hakon Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 gammle E39'en her i gården var også stille som en mus... må være noe spesiellt med din bil, for E39 er jo kjennt for å være noe av det beste som noengang har rullet ut av en fabrikk
hagenisse Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Jeg hadde sykt mye vindstøy i en gammel opel jeg hadde (kanskje ingen overraskelse..?), men det viste seg at når frontruten hadde blitt byttet pga steinsprut, så hadde ikke folka gjort en god nok jobb. Det var rett og slett ikke tett
skywalk3r Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 jeg har det samme problemet på min e36. det er en suselyd så starter når jeg kommer opp i fart. men jeg hvet ikkke hva det kommer av? det problemet hadd jeg og...eller alle E36 jeg så på før jeg kjøpte min hadde en vindlyd...og det viste seg at pakningen under batteriet var borte..så jeg tetta det igjen...og da var de meste av lydene borte.. Mvh Stian S
Hügel Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Jeg byttet frontrute på min E39 for 14 dager siden. Glassmesteren (Porsgrunn Bilglass) fortalte at det var veldig viktig at frontruta ble riktig montert på disse bilene. Hvis frontruta ble liggende litt for lavt (vertikalt), vil det bli vindsus fra toppen av ruta. Få en glassmester til å måle at frontruta di er riktig fiksert.
TBG.E30 Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Kan være at gummilister og pakninger er ekstremt stive/harde om dagen pga. kombinasjon av alder og den sprengkulden som har vært på natterstid her på østlandet de siste dagene.
Jonner'n Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 jeg har også vindstøy fra frontruta.. vurderer å lage en liten steinsprut sjæl, betale egenandel, og bytte ruta.. høres ut som om det kommer fra toppen av ruta, så det er kanskje det med at ruta er for langt nede som er tilfellet mitt( ?) har forresten også et problem med støy fra venstre speil. en forbanna irriterende piping i høy fart! tips om hva detta kan være? eller er det bare bilen som skriker etter m3speil..
hanstiig Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 sjekk at frontruten sitter som den skal, dvs dunk i frontruta innvendig, kompisen min hadde en 96 mod E-39, eg satt på og tilfeldigvis skulle eg bare kødde me noe og slo i frontruta forsiktig, da viste de seg at eile frontruta var løs, limen var borte!! kan kanskje vere de som skaper vindsus hos deg, sjekk de vertfall!!
Jonner'n Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 yes, skal ut på tur nå. skal prøve det etterpå. takk for tips!
bjalle Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Du kan ha mistet en av jekkefestene under bilen,det blir et hull der gummiklossen har vært som kan gi vindstøy.Den eneste støyen du skal høre i e39 er dekkstøy.
BMW*ALPINA Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Sjekk pakning og liming av frontrute. E39 & E38 er begge kjent for å ha vindstøy som gir utslag inne i kupé. Dette oppstår visstnok pga. speilene og deres utforming. I tillegg har det vært diskutert at det vil kunne være mulighet for sus/støy gjennom løse pakninger i nedre del av torpedovegg. Jeg har selv hatt en 520i E34 med dette problemet. Der var det vinduet som var synderen.
Jim R J Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 sjekk om plastbiten du setter jekken i er der hvis den er borte kan du få vindsus (Plystring)ved div hastigheter
Jonner'n Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 var ute å sjekka etter den plastbiten utenpåjekkfestet. har ikke på noen av j.festene jeg. men det piper bare foran til høyre... er det plastbiter/plater som sitter jamt med kanalen, samme opplegg som plastbitene som sitter utenfor tauekrokene på fangeren foran og bak ....?
Momentelsker Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 gammle E39'en her i gården var også stille som en mus... må være noe spesiellt med din bil, for E39 er jo kjennt for å være noe av det beste som noengang har rullet ut av en fabrikk Echo. Min er også stille, tyst og rolig.
Jim R J Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 Nei det er ingen liten plastbit. orinale jekken til E 39 passer rett opp i denne plastbiten . Er den vekk så blir det et ganske lite firkantet hull rett opp på innsiden av kanalen. denne plastbiten (Jekkfestet) sitter ikke så veldig bra festet, du får krype under og sjekke
aloebiz.net Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Skrevet Mars 20, 2006 Jeg har noen gummiaktige plast saker som jekken passer inni på undersiden av bilen ja... så da er det ikke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå