Gå til innhold

Piggdekk, hvor høy hastighet


JJ_Cool
 Share

Anbefalte innlegg

Har da kjørt caddyen min i 10.000km på piggdekk nå og jeg kjører ganske hardt. det vil si mye over 120km/t og over og har da nesten ikke mistet en pigg enda.

Kjørte lofoten oslo lofoten om natta her før jul og da var farta rimelig høy gjennom sverige begge veier.

hørte ingen pigger som dro ut i 190heller.

MEN jeg spinner ikke og kjørte dekkene meget fint inn de første 500km.

Det at du ikke bør kjøre over 90 med piggdekk er bare tull!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine også :D Men vart overraska over at du aldri skal kjøyre fortare enn 90 på piggdekka! Når eg skal heim i helgene ligge eg mellom 120 - 160 når det er bare veger :) Skal slutte med det no! Surt å pongtere på noko sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine også :D Men vart overraska over at du aldri skal kjøyre fortare enn 90 på piggdekka! Når eg skal heim i helgene ligge eg mellom 120 - 160 når det er bare veger :) Skal slutte med det no! Surt å pongtere på noko sånt!

Du må jo ikke tro på alt de skriver her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok. Men når du byrjar å tenke etter, så står det jo alikavell metaldeler inn i dekket, og i høg hastigheit får dei bra belastning! Men at det kan skje ved 90 kilometer, er eg litt usikker på, men at det er ein faktor som kan gjere at du kan pongtere, er eg ikkje i tvil om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med 90 km/t er jo bare tull? Det har iallefall jeg aldri opplevd. Kjører ofte ganske fort med pigger, og opplever ikke at jeg mangler så mye pigger pga det. Hadde nesten 230(speedo) med 320'n min, hørte ikke at det løsna noe pigger eller noe sånt da heller.. Det var forresten på en lukket vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...