Gå til innhold

temp sensor m20


eriklepe
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har koblet feil tro jeg,har du en kontakt på den til temp i bil eller bare en kabelsko?

Kabelsko passer jo barte en plass,men ved kontakt sjekk at ledningen er brun med hvit stripe.Og at den blir koblet til riktig temp føler-den øverste.

Har to følere med kabelsko kontakter, og 4 ledninger med kabelsko. rød/hvit (til diagnosekontakt), brun/hvit (til motorkontakt), brun/violett (til instrument) og brun (jord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve linken selv er dumt...

Det er ikke noe bilde på den linken hvis ikke det bare er meg da..

Ser ut som disse linkene til GS bare er midlertidig(virket hjemme).

Se her i ETK da, nr 12 Temperature Time Switch

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1431&mospid=47275&btnr=11_0755&hg=11&fg=35

smoke18.gif

Det er tempføler til motor styringen ja(kaldstart).

Virker ikke den er den litt lei å kjøre med da den tror den enten er kald eller varm hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve linken selv er dumt...

Det er ikke noe bilde på den linken hvis ikke det bare er meg da..

Ser ut som disse linkene til GS bare er midlertidig(virket hjemme).

Se her i ETK da, nr 12 Temperature Time Switch

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1431&mospid=47275&btnr=11_0755&hg=11&fg=35

smoke18.gif

Det er tempføler til motor styringen ja(kaldstart).

Virker ikke den er den litt lei å kjøre med da den tror den enten er kald eller varm hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om jeg kobler forbi denne temp føleren?

Vil den gå skikkelig på tomgang når motor er varm da?

Utifra det jeg ser i etk skal den ha 2500ohm(min hadde 2800 ved ca 0 grader). Men når motor er varm skal denne ha 0 ohm som nevnt lenger oppe i tråden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå byttet begge temp følerne (nr 11 og nr 13 på linken nedenfor) uten at temp måleren har begynt å virke igjen. Den flytter litt på seg når jeg starter bilen, så det litt liv i den. (Prøvde å koble om på følerne, og da føyk den til rett til maks.)

Har koblet den brun/lilla kabelen til føleren med en tilkobling. Denne har jeg ohm`et til nr 4 på motorkontakten og dette stemmer med skjema. Kan det rett og slett være dårlig jording av termostathuset, eller har jeg koblet feil? Bør kanskje skru opp og sjekke instrumentpanelet...?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter at instrumentet mitt er gåent... Før jeg bytta temp føleren fikk jeg nåla til å sprette til maks ved en rask kortsluttning. Det går ikke lenger... Testet ledningen fra følern og inn på instrumentet og det var OK.

Plukka ut instrumentet. Noen som har noen triks for feilsøking? Eller en måler evnt komplett panel å selge? Passer alt fra E30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 har jo alltid slitt med defekt batteri i instrumentene sine. Typisk da er jo en "fancy" tempføler..

Det fleste instrumentene er jo "like", men sjekk om det er Motometer eller VDO. Mest vanlig er VDO, men nyere har ofte Motometer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...