Stian333 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Hvordan merker man hvis Turbo er def. eller meget dårlig? Symtomer?
Mpower20 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Null ladetrykk/dårlig ladetrykk, oljelekasje, generelt mye støy eller lager ulyd? Sikkert noen som har bedre peil her inne da, men noen forslag
Stian333 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Okey. Nå har jeg ikke noe instrumenter slik at jeg ser ladetrykk eller div. Bilen drar godt på ca 1800-2500omd. Så da funker vel turbo slik den skal.
Stian333 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Savner litt ekstra trykk når turbo slår inn. + at jeg hørte en liten rar lyd i dag når jeg kom på ca 3000omd
Viko Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Olje røyk, høgare olje forbruk enn normalt, skru av innsugnings-slangen på turbo og sjekk om det er slakk i akslingen.
Ole-P Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 blir slange med nr 1, og slange klemme med nr 5. (slangen som går inn forran på turboen)
Stian333 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Takker. Skal sjekke det ut. Men hvis turboen har vært helt def. så har vel bilen gått meget dårlig. Har nettopp bestilt meg KCR boks:)
Viko Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 blir slange med nr 1, og slange klemme med nr 5. (slangen som går inn forran på turboen) Nei, nei, nei.. Den du tenker på der er ut fra turbo og inn til intercooler. Den vises ikkje på bildet, men det er den som går fra luftfilteret og inn på turbo i fremkant.
Viko Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Ole-P snakker om slange nummer 2 her.. Men det er slange nummer 1 som er rett..
Stian333 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Hehe! Noen som har erfaring med KCR bokser?
///Thomas Skrevet Mars 11, 2006 Skrevet Mars 11, 2006 Hehe! Noen som har erfaring med KCR bokser? Har kcr i min A4 tdi.... Får litt mer drag, men ryker og soter mer.... Er selv litt engstelig for å kjøre med det da det vil sikkert lege seg sotbelegg.... Chip er vel det beste uansett om det koster noe mer..... Box: +billig +kan fjernes raskt + kan justere HK - ryker/soter - bruker mer drivstoff - lurer motoren/hjernen Chip: + Ikke så helseskadelig for motor + alle parametere blir riktig +mer effekt - litt dyerere - kan ikke fjernes
Jonass Skrevet Mars 11, 2006 Skrevet Mars 11, 2006 Hadde en passat tdi ifjor som turboen slutta å ladde etter ca 2500omd. og spes når den fikk motstand. Det var ikke turboen bytte luftfilter boksen så funka den fint igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå