Gå til innhold

Bilstereo i E30

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et anlegg i min nyinnkjøpte bil som ble innstallert av bilradiospesialisten i 2001 da bilen ble importert til norge. Består av en Pioneer CD siller (har ikke sett på modell betegnelsen, men er en grei spiller) med fjernkontroll på rattet. Et frontsett av uviss fabrikat da jeg ikke har åpnet opp å sett på dette enda, og et sett 6'9 Pioneer elementer i hattehyllen.

Jeg tenker å beholde spilleren som er i bilen i dag, og ønsker et frontsett og noen 6*9 i hattehyllen. Vet veldig godt at det er generelt lite gunstig med 6*9 i hattehyllen, men jeg skal IKKE ha sub, og vil derfor ha elementer bak for å få bass. Tenker på å støpe kasse til hver høytaler i hattehyllen (lukket kasse) for å få litt mer presis og finere bass fra 6*9ene.

Tenkte å drive høytalerne med denne forsterkeren:

http://www.vector-audio.com/web/mdl/TRA680.4/detail.asp

Kom med inspill til hvordan jeg bør gå frem med bygget mitt, og hvilke elementer jeg bør gå for. Til frontsett har jeg lurt litt på et Peerless D5 sett fra Eltek (www.dynabel.no), men har hørt så mye flott om Focal i det siste at jeg lurer litt på enten 130V2 eller muligens 130KF.

Hvilke 6*9 elementer kan anbefales? Har tenkt litt på enten Infinity Kappa sett, eller de Focal 690CV1 som de har hos www.iceaudio.no.

Takker for tips!

Mvh.

Torstein N Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke 6x9 som bassere. Vist du lager en kasse under og deler frekvensen på dem. Så kan det funke greit det. Du vil få en mer fyldig lyd, siden lavere frekvens ikke er så retningsbestemt. Og siden du deler vekk diskanten vil dem ikke kræsje med frontsettet du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...