Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det trygt å ta motorvask på en bmw? Har en 93 mod E36. Hørt at man ikke skal ta selv vask av motor når det er elektronisk innsprøyting? Motorrommet mitt begynner å se møkkete ut nemlig:P

Skrevet

Du kan fint ta motorvask på bmw, men som på alle andre biler kan det være greit å dekke til eventuell elektronikk med en plastpose.

Om det skulle skje noe feil med bilen etterpå går det nok over når alt vann er tørket opp.

Skrevet

jeg har ikke hadd noen problemer med å ta motorvask på min. jeg dekker heller ikke til no elektronikk å vasker med høytrykksspyler med nedjustert trykk.

Skrevet
Du kan fint ta motorvask på bmw, men som på alle andre biler kan det være greit å dekke til eventuell elektronikk med en plastpose.

Om det skulle skje noe feil med bilen etterpå går det nok over når alt vann er tørket opp.

hmm.. hvor ligger all elektronikken da? Ligger ikke den i hjerne som er tildekt? Hva skal jeg mer konkret dekke til?

Skrevet

tja, på e36 er det meste godt dekket til med diverse deksler o.l. så jeg ville ikke tenkt mer på det:)

Det sies at fordelerlokk/rotor bør dekkes til, men dette har jo ikke du uansett.

Automatgiren på min e36 gikk i nødprogram etter en motorvask, men det gikk fint etter et par timer tørk(dessuten er det en diesel så det går fint med kun fjerde gir :lol: )

Skrevet

Trenger vel ikke dekke til så mye. men kan være litt smart og ikke bruke fullt trykk på ledinger og elektriske deler kanskje? :P

Skrevet

hehe, ja.. må si det er litt skummelt.. men er ikke så pent med et møkkete motorrom.. hva bruker dere da? Høytrykk?

Skrevet

jeg sprayet først med turtle wax motorvask (kjøpt på shell),ventet 5 min og spylet av med høytrykk ja.. ble rent og pent :D

Men det fins jo utallige forskjellige typer motorvaske middel tipper jeg

Skrevet

Tok motorrvask på min i dag.

Ventet til bilen var kald og brukte avfetting. Spylte godt i alle krinker og kroker. Du må dekke til sikringsboks, starter, dynamo og evt annet elektroniske deler.. Deretter er det greit å starte den å la den gå seg varm! Funker helt fint.! :D

Skrevet
Jeg dekker vanligvis batteri og sikringsboks og jeg har aldri problemer etterpå..

batteriet ser jeg ikke noe vits i å dekke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...