Gå til innhold

Termostat problemer

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Termostaten min er tullete.. den ligger nesten helt nede hele tiden, av å til kan den stige litt opp, og av å til på midten (som den skal være). Er dette skadelig? Motoren går helt fint.. mye styr å skifte termostaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er selve temperaturmåleren til motoren (og ikke føleren som er knyttet til speedometerhuset), så vil det gjøre at luft/bensinblandingen (blandingsforholdet) blir for tykt/tynt. Dette skader vel ikke motoren nødvendigvis, men kan gjøre at bilen går dårlig/ugjevnt og kan bli kvalt når den skal gå på tomgang.

Hmmm... Er vel ikke så veldig mye styr å skifte, men hvis man ikke helt trives i motorrommet, så koster det deg én verkstedstime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er selve temperaturmåleren til motoren (og ikke føleren som er knyttet til speedometerhuset), så vil det gjøre at luft/bensinblandingen (blandingsforholdet) blir for tykt/tynt. Dette skader vel ikke motoren nødvendigvis, men kan gjøre at bilen går dårlig/ugjevnt og kan bli kvalt når den skal gå på tomgang.

Hmmm... Er vel ikke så veldig mye styr å skifte, men hvis man ikke helt trives i motorrommet, så koster det deg én verkstedstime.

Slik jeg forstår det så er det termostaten som er dårlig, og nei martn ikke mye styr å skifte den. Skru av termostathuset(det går to store gummislanger inn). Da finner du lett termostaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. den går helt fint utenom når jeg kommer på turtall.. når jeg kommer på 5.500 ca. da dabber den av.. så når jeg girer så tar det litt tid før den kommer igjen.. vet ikke om dette har noe med det å gjøre men.. Vrient å skifte føleren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...