Gå til innhold

17" felger ønskes kjøpt


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så er jeg på jakt etter 17" felger til bilen.

Jeg tenker å kjøpe dem om en mnds tid eller så, så jeg bare tenkte å sjekke markedet her inne litt i forkant ;)

Altså, jeg har en E36, og er ikke ute etter noen spesiell type felg, altså BSS er jo favoritten, men annet er også interessant. Kjøper muligens også med dekk viss det sitter gode dekk på dem fra før, og selger ikke vil selge bare felg.

De bør se hele og pene ut, og viss det sitter dekk på så, sånn ca 215/65/17....

Post gjerne bilde her med pris/info og hvor du bor, så jeg vet om jeg må halve Norge rundt for å hente dem isåfall ;)

Kommer det opp noe interessant, så sender jeg PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør se hele og pene ut, og viss det sitter dekk på så, sånn ca 215/65/17....

Hmmm.... jeg vet ikke helt med compacten din, men jeg har vel 185/65-15 registrert i vognkortet mitt som standard dim. på bilen (den dim.en som bilen ble levert med fra fabrikk).

Hvis jeg i teorien (noe jeg aldri ville ha gjort) skulle hatt på 215/65-17 på bilen min, så hadde differansen blitt 14,45%. Siden dette er 9,45% MER enn det som er lov, så vet jeg ikke om dette er så veldig smart.. :? dessuten.... 65?? Det var da en ekstrem stor dim og da.. Det er pga den der, at det blir for stort avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg kan da virkelig ikke tro at noen har faktisk anbefalt den dimensjonen der.. 65 vil se meget tåpelig ut(!) Dessuten så må du få kalibrert (eller noe slik) speedometeret ditt (siden, hvis du kjører i 100km/t på speedometeret, så kjører du EGENTLIG i 114,5km/t i virkeligheten).

Fortalte disse dekkanbefalerne dine det til deg da? :?

Uansett, så vil dette være strengt ulovlig, og faktisk gjøre hele dekket en del større. Det vil nok heller ikke bli pent, vil jeg tro.

Jeg vil, siden du *bare* skal ha 205 i bredde, da evt velge 205/45-17 eller kanskje 55 istedenfor 45. 205/45-17 er -0,84% forskjell, så det er tilnærmet det som står i mitt vognkort (tror vel det står det samme i ditt. Er uansett det du må gå ut fra når du skal sjekke dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 215 bredde ;)

Grunnen til den anbefalingen er vel komfort... men kan berolige deg med at det ikke kommer fra noen BMW entusiaster.

Uansett....det er ikke dekka som er mest relevante her, det er felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 215 bredde ;)

Grunnen til den anbefalingen er vel komfort... men kan berolige deg med at det ikke kommer fra noen BMW entusiaster.

Uansett....det er ikke dekka som er mest relevante her, det er felger!

Hehe. Jeg skrev feil ja (men utregningen er fortsatt den samme med 14,45%).

Vi snakker vel komfort ja, men du vil -GARANTERT- angre fordi det vil se helt på bærtur ut. Det blir virkelig altfor mye gummi.

Isåfall... Hvorfor gå opp til 17"? Hvis det er for utseendes skyld, så tror jeg ikke det hjelper når du har 65 i gummihøyde.

Det er forresten en meget sjelden dekk-dim. Få steder (så vidt jeg så) som har den (fordi den ser tåpelig ut ;))

Menne... må tenke litt på dekk, selv om du evt bare er ute etter felger, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier, så er jeg på jakt etter 17" felger til bilen.

Jeg tenker å kjøpe dem om en mnds tid eller så, så jeg bare tenkte å sjekke markedet her inne litt i forkant ;)

Altså, jeg har en E36, og er ikke ute etter noen spesiell type felg, altså BSS er jo favoritten, men annet er også interessant. Kjøper muligens også med dekk viss det sitter gode dekk på dem fra før, og selger ikke vil selge bare felg.

De bør se hele og pene ut, og viss det sitter dekk på så, sånn ca 215/65/17....

Post gjerne bilde her med pris/info og hvor du bor, så jeg vet om jeg må halve Norge rundt for å hente dem isåfall ;)

Kommer det opp noe interessant, så sender jeg PM ;)

den dimmen er nokk helt feil ja de mente nok 215/45 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode forslag..

Jeg er enig med Morten318. Dette er dimensjonene som passer best til bilen din, Aguilera.

215/45-17 da? eller 225/45-17?

Okay, tar et godt råd fra sjefen sjøl - Frode ;)

MEN, her var det felger det var snakk om :lol:

Post ivei, di som har :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å se MYE bedre ut med 18". Ikke så dyrt det heller hvis du ikje e for nøben. Eg har nettopp solgt 2 par med 18" for 3500.- og 4000.-. Å du får sikkert tag i det for rundt samme prisen. Åsså kjøre du 225\40-18 dekk på di.

Kan ha 235\40-18 bak. Eg har det både bak å framme. Men skrape borti innerskjermen når eg svinge då. Litt drid. For det ser Jækla bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...