VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Plutselig når bilen sto på tomgang så stoppet den nesten og det kom helt hvit, tykk røyk ut av eksosen! Stoppet med en gang og sjekket olje og der var nesten all olja forsvunnet gitt! Lot bilen stå og dro og kjøpte 4 liter olje og fylte på. Prøvde å starte en gang, men hele motoren er låst. Sa bare "klonk, klonk".. Har nok skåret seg da.. Eller? Noen forslag? Sjekker jo olja en gang i uka så lite olje var det ikke. Ingen varsellamper eller noe som lyste. Har jo gått bare 78000 km. Er helt desperat her, så alle forslag mottas med takk!!
propan Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Si meg en ting,du peila olja og den var "tom" på pinnen også helte du på 4liter?
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Peilet ja. Peilet på onsdag og da var det midt i mellom max og min. Så på pinnen etter hendelsen og da var det litt nederst på den bare. Fylte da på 4 liter og nesten ikke noe økning.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Må jo være noe slik.. Ikke noe olje på bakken eller i motoren som jeg ser. Ligger trolig i eksosanlegget ettersom det kom så tykk hvit røyk ut. Pratet med en mekaniker nå, han mente det kunne være registerkjedet.. hmm..
P.I.B Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Når du sier det var hvit røyk så tenker jeg på røket topp/topp-pakning.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Låser motoren seg helt da? Skal ha den på BMW på mandag. Får håpe garantien slår inn litt her.. Bilen er jo bare 5 år liksom..
Trotto Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Hvit røk = vann i sylindre. Blå røk = olje i sylindre. På min ex. Cosworth løsnet toppdekselet slik at olje lakk ned i brønnene der tennpluggene står. De er temmelig dype på DOCH-motorer. Der lå ca. 0,4 liter motorolje i hver av de 4 brønnene. Har du helt på 4 liter og fortsatt ikke noe tegn på oljepinnen er noe riv ruskende galt. Normalt er det en liter mellom min og max på biler. Gjetter du har fått en sprekk i blokka, og at motoren starter når den har fått kjølt seg ytterligere. Kjørte min Ford V6 i 2 år etter en varmkjøring jeg.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Ok.. Er ihvertfall ikke noe å kjøre med etterpå sikkert. Rett på verksted uansett da. Er dette normalt at skal skje med så ny bil som har gått så lite? Hatt bilen i 8 måneder. Ikke akkurat lommerusk vi betaler for bilene våre heller..
Joe Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Dette var skummelt og merkelig. Med en så ny bil ?! Vær så snill oppdater oss videre om dette her. 4 liter er ganske mye for å bare forsvinne gjennom eksosen. Se under, rundt, bak osv. motoren og se om det er tegn til lekkasje eller oljesøl.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Fryktelig skummelt ja.. Ødela ihvertfall hele helga mi!! Ventet en del år på å få meg en skikkelig bil og da måtte det jo bli en BMW. Fryktelig kjett at dette skal skje 8 måneder etter oppfyllelse av drømmen.. Fullstendig oppdatering kommer hele tida ja.. Takk for støtten så langt.
Mr_Tran Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 sikkert kammen eller ventil som har låst seg. må åpne toppdeksel og sjekke.
Rope Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Fy faen så kjipt, har du noe form for garanti der du har kjøpt bilen? er bilen ny i Norge? Er det kjede eller lignende er det jo produkt feil, desto mindre du kjører i 1gir på 7000rpm på iskald motor vær morra for å få den varm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå