Gå til innhold

Ødelagt motor?


VillKapping
 Share

Anbefalte innlegg

Plutselig når bilen sto på tomgang så stoppet den nesten og det kom helt hvit, tykk røyk ut av eksosen! Stoppet med en gang og sjekket olje og der var nesten all olja forsvunnet gitt! Lot bilen stå og dro og kjøpte 4 liter olje og fylte på. Prøvde å starte en gang, men hele motoren er låst. Sa bare "klonk, klonk".. Har nok skåret seg da.. Eller? Noen forslag? Sjekker jo olja en gang i uka så lite olje var det ikke. Ingen varsellamper eller noe som lyste. Har jo gått bare 78000 km. Er helt desperat her, så alle forslag mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvit røk = vann i sylindre.

Blå røk = olje i sylindre.

På min ex. Cosworth løsnet toppdekselet slik at olje lakk ned i brønnene der tennpluggene står. De er temmelig dype på DOCH-motorer. Der lå ca. 0,4 liter motorolje i hver av de 4 brønnene.

Har du helt på 4 liter og fortsatt ikke noe tegn på oljepinnen er noe riv ruskende galt.

Normalt er det en liter mellom min og max på biler.

Gjetter du har fått en sprekk i blokka, og at motoren starter når den har fått kjølt seg ytterligere. Kjørte min Ford V6 i 2 år etter en varmkjøring jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skummelt og merkelig. Med en så ny bil ?! Vær så snill oppdater oss videre om dette her.

4 liter er ganske mye for å bare forsvinne gjennom eksosen. Se under, rundt, bak osv. motoren og se om det er tegn til lekkasje eller oljesøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig skummelt ja.. Ødela ihvertfall hele helga mi!! Ventet en del år på å få meg en skikkelig bil og da måtte det jo bli en BMW. Fryktelig kjett at dette skal skje 8 måneder etter oppfyllelse av drømmen.. Fullstendig oppdatering kommer hele tida ja.. Takk for støtten så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så kjipt, har du noe form for garanti der du har kjøpt bilen? er bilen ny i Norge?

Er det kjede eller lignende er det jo produkt feil, desto mindre du kjører i 1gir på 7000rpm på iskald motor vær morra for å få den varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...