///M Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 En venn av meg som er pyssjå fan, samt jobber hos piggjått og har lenge fortalt meg at piggjått 406 2liter turbo er rå bil, har 150 hester og at den går dritbra og at han har lyst på en sånn da han har blitt lei sin 1,8 406 00mod, han har hvert ute etter en turbo bil lenge men aldri fått tak i noen til en grei pris helt til han får vite at en bekjent av en i vennekretsen har en sånn bil og den er til salgs. Han blir veldig glad, vi ordner et møte på kvelden osv, da vi møter fyren sjekker han bilen opp og ned og spør om han kan ta en prøvetur med bilen, eiern som er kjenning sier ja bare kjør i vei, han ble ikke med så jeg og kompisen som skulle sjekke den sitter i kjerra og kjører. Jeg sitter i passasjer setet og er veldig spent på hvordan denne kjerra er ettersom jeg har hørt så mye bra om den og gleder meg til draget og alt det. Vi kjører inn på motorveien, kompisen min putter i 2gir og gir bånn gass, jeg sitter veldig spent ennå men det skjer ikke no, når vi kommer på ca 2500rpm spør jeg han når slår inn turboen, han sier ca 3500rpm jeg sier greit og venter, jeg ser turtellern 3500,4000,4500.5000.5500.6000 og sier er du sikker på at dette turbo og ikke vanlig bensin, han blir rød i trynet og sier jo det er turbo,så sier jeg javel, hvorfor jobber ikke turboen da, han blir stille og bare bånner 3 og litt i 4, skjønte for lengs at det var no galt med bilen og begynte å iritere og kødde kompisen lata som om jeg har blitt søvnig av draget og trakk meg langt bak i setet og skrek, ikke gass ikke gass, turboen tar livet av meg. Prøvde bilen lenge og etter mye tull og tøys fra meg sa vi at nå kjører vi tilbake til eiern, kjørte tilbake til eiern og fortalte han at hva som er feil med bilen hans osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Guess we had to be there.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Haha! Få ham til å satse på BMW heller! eller i det minste noe som kan sammenlignes! Er nok neppe i hvert ett tilfelle at biler er så kvikke som de ser ut til! De kan se fine ut, de kan ha ett "passe" anntall hk, og det er turbo i dem, men hva hjelper vel dette hvis det ikke finnes dreimoment eller drag i dem! Liker ikke "piggjått" som du kaller dem jeg heller! Fransk-biler er ikke til å stole på! Og FY så stygge de er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525 DAT Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 "Pyssjå" er vel under tvil et "framkomstmiddel".Det var vel ikke franskmenn som oppfant kjørekomfort på øverste hylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Hva sa dere til denne eieren da? Visste ikke Peugeot 406 kom med turbo jeg men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 ikke bare jeg som sliter med å skrive pysjå riktig nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Ein kollega av bror min har ein Peugeot 206 M16 med turbo... 185hk som går så jævli... Køyre den på turtallsperra heile tida... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2006 Hva sa dere til denne eieren da? Visste ikke Peugeot 406 kom med turbo jeg men jo piggjått har kommet med en 406 2,0T, fortalte eiern at jeg som har røyka i flere år løper fortere enn turbo bilen din, og at du får sette den på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Peugeot er jo helt greie biler... fungerer jo helt fint som bil fra A til B.. men man finner mer kjøreglede i en 316 en i noen Peugeot... de som kjøper Peugeot kjøper det jo ikke fordi de er så vanvittig råe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Hadde en peugeot 306 xsi for noen år tilbake og det var en drit bil men den var meget god å kjøre faktisk! Kjørecomfort det kan franskmennene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Ikke le av en Peugot,har dere kappamed en 205gti fra 0-100 før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 nei, men har kjørt en 205 gti. å vil nå si at min e30 325i er spekere enn den 0-100. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Ja ok,men 0-60 har du ikke sjangs i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 205 GTi er spreeeke biler! Det kan jeg underskrive på! Enda den jeg kjørte var herja med og motoren gikk ikke som den skulle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Ein kollega av bror min har ein Peugeot 206 M16 med turbo... 185hk som går så jævli... Køyre den på turtallsperra heile tida... Det var ikkje mye effekt med ettermontert Turbo.. Lurte faktisk på å kjøpe en 405 T16 for noen år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå