tonto Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Hei, Jeg har en 325Ci 2001 mod. Bilen har M Sportspakke kode 338 i 2001), som inkluderer M Sportsunderstell (kode 704 for 2006 mod). Jeg prøver å finne ut hva dette innebærer. Har i dag vært på Bavaria i Stavanger med de kunne ikke svare meg. Det bekymra meg litt, når en bilselger ikke vet hva det forskjellige ekstra utstyret er. Kan noen hjelpe meg? Grunnen til at jeg spør er at jeg har lyst til å putte på AC Schnitzer fjærer. Men hvis jeg allerede har noe tilsvarede så gidder jeg ikke å putte i 5000 NOK for ett nytt fjær sett. Jeg har AC Schnitzer fjærer på den andre bilen MINI Cooper Cab, og det var en utrolig forskjell på stivheten i bilen fra det orginale.. Håper folka her inne har mere peiling enn de som faktisk selger BMW. Hilsen Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Du skal betale 5000 kr for fjærer? På E36 er sports understellet bestående av fjærer, støtdempere og tykkere stab stag. Sikkert det samme på E46. Hørt noe om at de har andre bærearmer foran også men vet ikke om det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Siden du har en Cooper Cab drister jeg meg til å spørre... hvordan fungerer baksetene i den bilen.. vurdere en slik bil selv (cooperS.. men det er vel det samme) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 .....du er inne på eit viktigt poeng her...etter som at M-Tech (M-Sport) er lågare enn standar. Dersom du kjøper senkefjærer som "normalt" senkar 40 mm så vert det ikkje meir enn ein diff på 20 på ein M. Hugsar ikkje heilt kva som er orginalt på ein E46 M Tech, men det har eg fått svar på her inne ein gang før..... så det kjem nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonto Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2006 Siden du har en Cooper Cab drister jeg meg til å spørre... hvordan fungerer baksetene i den bilen.. vurdere en slik bil selv (cooperS.. men det er vel det samme) Baksetene fungerer greit. Iallefall for barn. En voksen kan sitte noen kilometer uten tap av blodsirkulasjon. Ellers så kan baksetene legges ned, og da får du faktisk litt lastekapasitet. Mange ler av plassen i MINI'en, men vi kjøpte faktisk en 32" LCD og fraktet den i bilen (uåpnet). Måtte riktignok ta ned taket, legge i TV'n og så ta taket oppigjen, men det funka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Hei,Jeg har en 325Ci 2001 mod. Bilen har M Sportspakke kode 338 i 2001), som inkluderer M Sportsunderstell (kode 704 for 2006 mod). Jeg prøver å finne ut hva dette innebærer. Har i dag vært på Bavaria i Stavanger med de kunne ikke svare meg. Det bekymra meg litt, når en bilselger ikke vet hva det forskjellige ekstra utstyret er. Kan noen hjelpe meg? Grunnen til at jeg spør er at jeg har lyst til å putte på AC Schnitzer fjærer. Men hvis jeg allerede har noe tilsvarede så gidder jeg ikke å putte i 5000 NOK for ett nytt fjær sett. Jeg har AC Schnitzer fjærer på den andre bilen MINI Cooper Cab, og det var en utrolig forskjell på stivheten i bilen fra det orginale.. Håper folka her inne har mere peiling enn de som faktisk selger BMW. Hilsen Tore Finn frem vognkortet og gå på http://www.realoem.com/bmw/select.do og tast inn de 7 siste siffrene av chassisnummeret øverst til venstre. Der kan du gå inn på "front axle" og "rear axle" og sjekke opp hvilke deler som er forskjellige for biler med og uten M-tech. På bilen din er det standard med M-tech, men man kan bestille bilen med vanlig understell hvis man ønsker det. Forskjellen ligger i stivere fjærer og litt andre dempere. På noen biler er det også litt mindre tykke stab-stag på vanlig understell, på bilen din vil man da få 1mm tynnere stag, men det kommer an på hvilket marked bilen er levert. Se eksempel på en 2001 325Ci her: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN31&mospid=47617&btnr=31_0518&hg=31&fg=10 og se at det er forskjellige støtdempere foran avhengig av utstyrskoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå