Gå til innhold

M40 Feilkonstruert topp?


lars78
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en 318i fra 93, men har hørt at toppen på M40 motoren er feilkonstruert og at kam osv blir uvanlig fort slitt! Bør man unngå disse motorene eller kan man gjøre noe med de så dette ikke blir et problem?Er det noen som vet noe mer om dette og kanskje kan gi noen tips eller råd? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette emner har vært oppe mange ganger før - søk er stikkordet.

Feilen på M40 (Sitat fra autopower.se 's "begagnatguide"):

M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp bil med m40motor, blir bare mye extra kostnader :?

Hadde jeg vist det den gang jeg kjøpte bil, ja da hadde jeg rett og slett ikke kjøpt den bilen,hadde kjøpt en rekke6"er,flotteste motoren som fins,synger like vakert som din favoritartist :D

Neste bil blir BMW 320 E46 med 2,2l 170hk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...