lars78 Skrevet Mars 11, 2006 Skrevet Mars 11, 2006 Skal kjøpe meg en 318i fra 93, men har hørt at toppen på M40 motoren er feilkonstruert og at kam osv blir uvanlig fort slitt! Bør man unngå disse motorene eller kan man gjøre noe med de så dette ikke blir et problem?Er det noen som vet noe mer om dette og kanskje kan gi noen tips eller råd?
oddis Skrevet Mars 11, 2006 Skrevet Mars 11, 2006 Dette emner har vært oppe mange ganger før - søk er stikkordet. Feilen på M40 (Sitat fra autopower.se 's "begagnatguide"): M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler
Kjetil Sømme Skrevet Mars 12, 2006 Skrevet Mars 12, 2006 Se på denne siden og gå inn på nockenwelle M40 : http://www.motorrevision.de/ Han har et kit som gjør at man slipper problemet senere.
Patrick B Skrevet Mars 12, 2006 Skrevet Mars 12, 2006 Hvilke årsmodeller hadde M40? Var vel 316/318 1991-1993 eller?
Lien Skrevet Mars 12, 2006 Skrevet Mars 12, 2006 Hvilke årsmodeller hadde M40? Var vel 316/318 1991-1993 eller? Riktig, men den ble satt inn i biler fram til 94. M43 kom i 93 og ble produsert parallelt med M40 en liten stund.
jpse36 Skrevet Mars 12, 2006 Skrevet Mars 12, 2006 Se på denne siden og gå inn på nockenwelle M40 : http://www.motorrevision.de/Han har et kit som gjør at man slipper problemet senere. noen som selger dette i norge??
whalebiter Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Hvilke årsmodeller hadde M40? Var vel 316/318 1991-1993 eller? Riktig, men den ble satt inn i biler fram til 94. M43 kom i 93 og ble produsert parallelt med M40 en liten stund. Hva med 318i E30 etter facelift, er ikke det M40?
Lien Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Hva med 318i E30 etter facelift, er ikke det M40? Riktig.
Maxxsonics Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 kom ikke m40b18 og m40b16 i 1988 på e30 a?mener da det jeg..
Kjetil Sømme Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 kom ikke m40b18 og m40b16 i 1988 på e30 a?mener da det jeg.. Jo, det stemmer. Det var samtidig med faceliften.
ropa Skrevet Mars 14, 2006 Skrevet Mars 14, 2006 Ikke kjøp bil med m40motor, blir bare mye extra kostnader Hadde jeg vist det den gang jeg kjøpte bil, ja da hadde jeg rett og slett ikke kjøpt den bilen,hadde kjøpt en rekke6"er,flotteste motoren som fins,synger like vakert som din favoritartist Neste bil blir BMW 320 E46 med 2,2l 170hk
Kjetil Sømme Skrevet Mars 14, 2006 Skrevet Mars 14, 2006 Eller kjøp 318is, som er en helt annen konstruksjon og med et voldsomt temperament
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå