mEhE Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 satte og pumpet på bremsepedalen i dag(kjedet meg,satt og venta på fulle folk som skulle til byen).men så begynte turtalle å stige 200-300omdr opp på tomgang??hæ? synes det var rart så ,så tenkte jeg bare hadde kommet borti gasspedalen. men neida..prøvde flere ganger og forsikra meg om at jeg ikke trådde på gasspedalen... hm...hva kan det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Bremseforsterker som drar vakum,ikke tenkt på det-skal være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Turtallet går ofte litt opp fra tomgang ved ekstra belastninger. Dette gjelder da både eletriske og mekaniske belastninger. Bremsekraft forsterkeren har også en vakumslange som går til motorens topp som kan virke inn på dette. (Du vil også se en forskjell på turtallet når bilen står på tomgang å du vrir på rattet.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 (Du vil også se en forskjell på turtallet når bilen står på tomgang å du vrir på rattet.) Bare ved servo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 (Du vil også se en forskjell på turtallet når bilen står på tomgang å du vrir på rattet.) Bare ved servo Er nok det på en 325i E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 eller har stor belastning på dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 På min går turtallet bittelitt opp bare ved å sette på varmetrådene i bakruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2006 ok..da har jeg svare på det ja..regnet ikke med det var noe galt ,ble bare litt nysjerrig hva som gjorde det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Min går ned på tomgang ved store mekaniske og elektriske belastninger min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Min går ned på tomgang ved store mekaniske og elektriske belastninger min Samma gjer min! Skal vel ikkje gå opp? Når du skrur på belastning blir det jo tyngre å dra motoren rundt, omtrent som om du køyrer opp ein bakke i forhold til om det er flatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Min også går ned på turtallet ved eletriske belastninger, og sånn er det i utgangspunktet med alle biler. Men nyere biler har vel datastyring eller noe sånt som automatisk kompenserer ved å øke tomgangen hvis den synker ved belastning...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 13, 2006 Share Skrevet Mars 13, 2006 De fleste biler vil kompensere ved å øke tomgangen litt etter at den har fått et fall pga. belastning. Som sagt, belastningen kan være både av mekanisk og eletrisk art. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå