ChrZZ Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Har akkurat fylt handlekurven fra koed med varer for 1200 kr.men frakten kommer på 998!!! Står det er 19 kilo i pakken, noe jeg synes er litt mye for et par bremseskiver og gulvmatter. men uansett nesten en høvding er jo uhørt.. er frakten virkelig så brutal fra danmark? Ta et screenshot av handlekurven din du Så får me sjå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 om man drar ned til danmark og kjøper da? og blir stoppa i tolla? må en betale norsk moms i tilegg da? visst du drar til danmark og handler så må du betale dansk moms i butikken der, og visst du blir stoppa i tolla så må du vel betale norsk moms men kan få refundert den danske momsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 jeg handla ca 30-40kg fra koed og fikk ca 500kr i frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Når du skal ta varene ut av landet skal du ikke betale dansk moms, eller du kan få denne refundert senere. Når du handler på koed og velger norge, er prisene uten dansk moms. Var iallefall det som kom frem i en annen tråd om samme tema her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 tror jeg hadde tatt en telefon. Jeg hadla topp derfra i forrige uke å fikk frakt på under 400,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Man kan ta med seg varer for 6000 NOK inn til landet i bilen sin uten å betale moms eller noe toll. Da må man ha vært ute av landet i en viss stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 24 timer tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 tror jeg betalte nesten en høvding for å få tilsendt min e36 M3 front fra star bildeler på østlandet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Jeg fikk nettopp 1 regning Til fra TNT på Toll / mva. på 1250 ,- Det var for en pakke på 5 Kg !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Men disse regningene som dukker opp fra fraktselskapet, er ikke det slike som ikke skal betales, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 ikke betales ???? jeg Quote i fra TNT sitt Brev. " Vi ønsker å gjøre dere oppmerksom på at dette er en faktura på de NORSKE importavgiftene. Tnt norge AS har forskuddsbetalt til tollvesenet for deres regning, iflg. Handelsfaktura. Benytt vedlagte blankett ved betaling. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 den regninga jeg fikk fra tnt var et gebyr på 150-200kr + ca 1300kr i moms som de hadde lagt ut da de frakter varene over grensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 Jeg fikk nettopp 1 regning Til fra TNT på Toll / mva. på 1250 ,-Det var for en pakke på 5 Kg !!!! Det har jo ingenting å si om pakken er 1kg eller 100kg det kommer jo ann på hva det du har fått kostet! Frakta betalte du jo når du betalte koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2006 ble litt rart da jeg måtte klippe bort halve skjermen fordi bilde var for stort. http://img82.imageshack.us/img82/2761/utennavn4ih.png Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mars 12, 2006 Share Skrevet Mars 12, 2006 hmmm. rart. prøvde å legge inn de samme varene og fikk en helt annen pris på frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå