Gå til innhold

Lydvarsling av sikkerhets belte...

Jarle
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om denne er å få koblet bort?

Vet man skal bruke belte, men hadde vært greit å slippe den lyden bare en skal flytte bilen litt...

Dette gjelder en 05' 1-serie...

Vet at til bla Mondeo så gjør man noen visse ting så blir lyden borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en bryter i setet som føler av om det sitter noen der. Alarmen skal bare virke da. Denne bryteren kan sikkert kobles fra.

Mulig dette kan programmeres av BMW også ettersom det er så ny bil.

Heilt sikker på at det er ein slik brytar i førarsetet? Skal tross alt sitte folk i dette setet så lenge bilen er i gang, så eg har mine tvil...

Har i allfall sett at bl.a Volvo kun har brytar i passasjersetet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke bryter i førersetet nei. Hva er vitsen? Som han andre var inne på her så kan jo ikke bilen kjøres uten at det sitter folk der, så den belte-alarmen går nok på tenninga. Spør et BMW verksted om det er muligheter for å koble den ut på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Fikk svar fra en forhandler nå...

Dette måtte gjøres med en BMW-tester og koster 925,- :whut:

Da skal jeg nok klare og leve med lyden det lille jeg ikke har på meg beltet...

Rart det ikke er noe samme opplegg som på vw at man bare bruker vag com som dem gjør gratis mange steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en taxisjåfør som ville koble denne bort på sin E60. Da måtte BMW-verkstedet "søke" BMW i Tyskland om software for å koble bort dette. Måtte ha en god grunn... Og grunnen var jo at bilen ble brukt som taxi. Mye folk inn og ut og fram og tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan du ikke bare gjør det til en vane at du har på deg bilbelte? Er da ingen stor sak å dra på seg bilbeltet... Det er da ettertrykkelig bevist at det hjelper, og en ulykke kan skje selv om du bare skal en tur på butikken....

Men det er klart det er jo tøft å sitte uten bilbelte, elr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra en forhandler nå...

Dette måtte gjøres med en BMW-tester og koster 925,- :whut:

Det hørtes EXTREMT ut :shock: Skulle jo nesten bety at de bruker 1time på det, noe jeg omtrent nekter å tro!

Jeg vill gått innom til ett ikke merkeverksted(mekonomen, bosch...) og hørt med dem om de kunne gjøre det. Hvis det er bare å gjøre det på testeren, er det fort gjort(10min), men det er ikke alle som kommer inn på alt på alle bilene.. Så ville spurt om det før jeg hadde bestilt noen time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...