TBG.E30 Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Kommer an på prisforskjellen det vel. Oppgraderinger koster vettu Det er sant, men det kommer an på om det er noe behov for det. (Derfor også prisforskjellen, så lenge bilen hovedsakelig skal brukes med 1,8 liters motor og på Nordiske veier og ikke bane antar jeg.)
code13 Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Hei, tar opp denne tråden igjen. Jeg skal bytte bremseslanger på min bil og har noen spørsmål: 1. Når man tar av bremseslangen fra bremserøra, vil det renne masse bremsevæske ut da? Hvordan skal jeg stoppe væsken? Finner ikke noen som selger lukke-nippel for bremserør, BMW brukte ikke det. 2. Når alt er på plass igjen, så må jeg jo lufte bremsesystemet, må man lufte alle fire hjul hvis man bare bytter foran? 3. Vet rekkefølgen på hvilket hjul man skal lufte, men hvordan skal lufte bremsene? (vet at det er en plugg på bremsekaliperne) Vet at det finnes flere metoder, men hvilken metode er billig? Fant ett produkt til 50 kr slikt at jeg kan gjøre det alene, kan noen forklare hva skal gjøres med denne bremseluftern? http://www.jula.no/bremselufter-129454. Noen som vil skrive en DIY punkt for punkt? Fant en "power-bleeder" på biltema som bruker trykkluft, men den kosta 700 kr. Gidder ikke å betale så mye, hvis det alternativet over fungerer. Håper på svar, hilsen code13
Lars89 Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 1. Renner/drypper endel. Bare å være kjapp med bytte så blir det ikke så mye søl 2. Du skal normalt bare trenge å lufte foran. 3. Er vel en en-veisventil på denne som gjør at du bare trenger å åpne nippelen, sette deg inn og pumpe til det kommer klar væske ut og så stenge nippelen igjen...
code13 Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 1. Ok....litt kjedelig å la det renne og spille, er tross alt lakk-farlig (og sikkert skadelig for helse) Hmmm, lurer på om plastfolie stopper det litt allfall, mens jeg kjapper meg å skru av andre enden av bremseslangen. 2. Oki 3. Så det man gjør er: Jekke opp, ta av hjul, åpne nippel, sette denne fra Jula i (med litt bremsevæske nedi - for at ikke luft trekkes tilbake?) så gå i bil og pumpe - hvor mange trykk? - så gå i panser og sjekke nivået på bremsevæskebeholder - etterfylle, gå sjekke flaska med gammel bremsevæske. Hva mer må jeg huske på? Når vet man at at all luft er ute? Og takk for at du svarer og hjelper til! snillt av deg! sender deg en sjokolade-plate!
Lars89 Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Er jo ikke noe trykk der så er bare å blokkere med noe. mens du skifter slangen. Slangebit med en skrue i enden f.eks er fint Er egentlig best å være 2 når man lufter, selv med den løsningen. En som pumper og en som ser/passer på. Du har pumpet nok når det slutter å komme luftbobler nr du pumper i den gamle væska i flaska Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå