Nandor Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Har erstattet uftfilterhuset med et KN-filter, og har dermed en silikonslange som er "til overs". Den var koblet på selve huset... Spørsmålet da er om slangen skal ligge løst, om den skal ligge nært filteret, eller om den på en eller annen måte skal inn i selve filteret? Lukter bensin og drypper litt olje av slangen En på et verksted mente at jeg måtte lage hull i filteret til slangen. Håper at noen kan gi meg en god forklaring på hvor denne slangen skal være Bil: 91 E36 316i m40
mortenfl Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 antagelig er dette åndeslangen fra motoren bare du får denne slik at motoren også trekker luft fra denne er det ok. oljen er bare damp som dannes og ikke no farlig.
Nandor Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Skrevet Mars 13, 2006 Så den skal ikke være i forbindelse med filteret? Suger den luft slik at det kan komme støv og sand inn i motoren? Hva skjer hvis den blir lagt inn i selve filteret?
Bimmerlars Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Slangen du snakker om er veivhusventilasjonen. Den fører oljedampen fra veivhuset inn i luftfilteret. Se hvordan det satt på den gamle luftfilterboksen din så skjønner du hva jeg mener
Nandor Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Skrevet Mars 14, 2006 Men har ikke den luftfilterboksen... Da er spørsmålet om den skal før filteret, eller i filteret? At denne oljedampen skal rett inn i luftmengdemåler og videre, eller om dampen skal stoppes av luftfilter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå