Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, hva er forskjellene på disse to motortypene?

Tenkte på å sette i en 2,8 i 520'n, blir det mye som må modifiseres med tanke på ledningsnett, motorfester o.l.?

Dessuten sitter det i en GM-automatkasse som tåler 310Nm (A4S310R)

Kanskje like greit å bygge om til manuell ettersom momentet i 2,8literen er ca 280Nm? Bilen har tross alt ruslet over 250.000km...

Hva skal til for å få noe slikt godkjent?

Ble mange spørsmål på en gang dette, men tipper dere som har god peiling på dette kan gi meg eksakte og reale svar :)

Skrevet

Med fare for å si no feil, så er vel M50 uten VANOS og M52 med VANOS

Min E34 525 har M50 og ikke VANOS, mens min E39 528 har M52 og VANOS

Skrevet

Riktig det dere sier;

M50 kom i '90 -uten vanos, så i '93 kom enkel vanos.

I '95/96 kom M52 og den har dobbel vanos, altså regulering på både innsug- og utblåssiden.. M52 har også annen innsugsmanifold, andre coiler og annet toppdeksel, men dette er alt jeg vet..

Det jeg lurer på er om d vil bli problemer med motorfester, girkasse og om hele ledningsnettet må byttes..? Er blokka, bunnpanna og svinghjulet likt på M52 som på M50?

P.S. Bilen min skal leveres til lakkering i morgen :D

Skrevet

M54 da som kom i e39 2001 ->

Trodde M52 hadde enkel Vanos og M54 hadde dobbel..

En 97 modell E39 520i har 150HK og en 2001 Modell 520i har 170HK

Hva er forskjellen på M52 og M54 da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...