Gå til innhold

Motor M42 - M44


Vulcan
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ingen som kan argumentere for det dem sier? Jeg har hørt at toppakningen har lett for å ryke på M42, stemmer dette?

Det var noen M4x som hadde dårlig toppakning, men jeg er usikker på hvilken modell det var. Men uansett så har 99,9% av de bilene som ble rammet fått byttet ut den til en bedre utgave nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt noe om dårlige toppakninger på M42. Eneste pakningsproblemet M42 har hatt er en pakning foran på motoren som røk på nesten samtlige motorer (ble spist opp av kjølevæsken) bygget frem til '93 eller noe slikt. Toppen måtte av for å få skiftet denne pakningen og ved hjelp av diskusjoner på nettet der ikke alle har fått med seg alt har nok dette blitt til et toppakningsproblem. :wink:

Det er liten sjanse for å få dette problemet i dag.

M42 har bl.a smidd veiv og staker, kjølte ventiler, grenrør, justerbare kamdrev, en coil pr. sylinder og mye annet som gjorde den til en ganske så moderne motor når den kom i E30 i 1990.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M42 motoren er nok bedre da den er byggd på smidde deler, men M44 motoren har vel 1,9 i slagvolum mot 1,8 i M42 motoren.

M44 motoren har også luftmassemåler og M42 motoren har vel luftmengdemåler som er en litt gamlere teknologi?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...