Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den på bildet der kjøpte han vel rett etter han punga ut et par hundre mill for det nye huset / slottet sitt utenfor Oslo...

Han har MYE penger, men reklamerer ikke så mye for seg selv, som Stordalen / Røkke gjør.

Om han hadde datet Celina, så kanskje han hadde fått fast spalteplass i Se og hør også... :)

Skrevet

Å kjøpe superbiler er faktisk ikke så dumt. Avgiftene % messig er mye lavere på disse bilene. Husker jeg riktig koster den nye Koenigsegg 9 mill i Norge og bare 2 mill av de er i avgifter til staten.

Er man ute etter kun fart er de ett dårlig kjøp.

De nyeste R motorsykklene er like raske i aks som Bugatti Veyron. Dvs 0-200 på ca 7 sek. Altså litt mer fart pr krone.

Skrevet
Å kjøpe superbiler er faktisk ikke så dumt. Avgiftene % messig er mye lavere på disse bilene. Husker jeg riktig koster den nye Koenigsegg 9 mill i Norge og bare 2 mill av de er i avgifter til staten.

Er man ute etter kun fart er de ett dårlig kjøp.

De nyeste R motorsykklene er like raske i aks som Bugatti Veyron. Dvs 0-200 på ca 7 sek. Altså litt mer fart pr krone.

Er jo ikke billigere..

2 mill av 9 mill er jo sånn ca. 25%! Og det er jo det all momsen ligger på, så nei, det er nok ikke billigere du..

Dessuten ville jeg ikke si "bare" om 2 mill... :)

Jeg tror heller de er dyrere enn vanlige biler! da det koster mye mere i både forsikring, registrering osv osv osv osv..

Så vet du det! :wink:

Skrevet

Muligens det var 3 mill av totalsummen i avgifter da.. var hvertfall lavere i % enn det vi dødelige må betale for bilene våres.

Registrering inngår i engangsavgiften så den er lik NULL.

Når det gjelder forsikring eier de sikkert sitt eget forsikrings selskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...