Stian Børresen Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 Det jeg i bunn og grunn lurte litt på her var om jeg må bytte ledningsnett eller bare kan flytte over motorene og bruke ledningsnettene som er i de forskjellige bilene og bare bytte over hjernen? Om det er noen komplikasjoner, hva er det jeg må gjøre eksakt for å få dette til å gå? Det er snakk om en motor før og etter facelift utgaven.
Kjetil Sømme Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 Flytt over innsuget med ledninger og alt, samt sjekk opp sensorer som sitter mot veiva. De er enten på girkassa eller foran på reimhjulet. Da har du en ny mekanikk, men samme elektronikk. Det er nok den enkleste måten å gjøre det på.
Stian Børresen Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Skrevet Mars 15, 2006 hva om jeg bytter over girkassa fra den andre bilen også da? vil det bli noe enklere da? og hvordan blir det da med den hjernen jeg har fra før som er chippa? får vel ikke brukt den når jeg bruker innsuget å alt det andre fra 89mod motoren?
Kjetil Sømme Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 Det kan være at du må ha med girkassa, men sjekk på motoren som står i nå (den du skal kaste) om den har føler på girkassa eller på framsida. Du bør evt ha med luftmengdemålern også (fra den gamle motoren). La alt elektronisk/elektrisk være igjen, bytt ut motoren uten innsuget. sjekk evt på realoem.com om hvilke deler som er forskjellige.
Stian Børresen Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Skrevet Mars 15, 2006 ja, får sjekke litt rundt. skal ikke bytte motor idag men det blir neppe lenge til;) så er en fordel å få med seg mest mulig info ang bytting av motor:) men vil tro det blir gøy å få i den motoren jeg skal bytte over;D Takker for svarene;)
stian329 Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 Ta ut motoren med ledningsnettet, flytt så alt over på '87 motoren. Vannpumpe, vannrør bak triggerhjul, kjøleslanger, triggerhjul m/sensor, fuelrail, connectorrail til dysene og ledningsnettet med hjerne tar du av '89 motoren og monterer det på '87 motoren Fungerer klokkerent. Girkassen som du brukte på '89 motoren bruker du videre.
Stian Børresen Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Skrevet Mars 28, 2006 Hvorfor skal du bytte motoren egentlig? Grunnen til motorbytte er at jeg har en nyoverhalt,portet,planet og chippet motor + girkasse stående med 160k på telleren. Motoren er nylig overhalt. og vil derfor ha dette over i 89modellen. da den skal gjøres tipp topp. så motoren som står i nå (er ikke noe feil med den) skal over i 2dørs e30'n jeg har og selges til en billig penge..(10-15k)
peter Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 på de motorene jeg har er det samme plugg til ledningsnettet som er på motorene. æ ska bytte fra 87' til 90' det e nu vel så at dn innspruten som er på den kat motoren er litt mere effektiv med lamda å greier ska du ikke da la innsprutet følge motoren?
Stian Børresen Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Skrevet Mars 28, 2006 jeg må tydligvis bruke det innsprutet som står i bilen på den andre motoren jeg skal ha i ifølge de andre her som har litt peiling..min tanke var først å bytte over hele driten å koble på det ledningsnettet som var så jeg fikk brukt min chippa hjerne..men det var visst ikke så lett=\ så jeg må bytte over innsuget og litt div for å bruke det sprutet som er på 89mod. Hadde jo håpet på at det var plug'n'play å bytte motor fordet om det var facelift og non-facelift modell. Menmen, får se hva det blir til.. bruker jeg innsprutet og det som er på 89mod får jeg vel neppe brukt girkassa som står i 87mod heller og det er egentlig det jeg har mest lyst til med tanke på km. Jeg lurer på hvor vanskelig det er å få brukt det innsuget og det som står på 87modellen i 89modellen? da mener jeg hele ruklet, motor,girkasse og den hjernen som er chippa.
propan Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 Girkassa er ikke noe problem å sette over. Du kan såklart bruke gamle ledningsnettet,men anbefaler det innspruten som du allerede har på din 89 mod. Hvis du skal bruke 87mod innsprut så setter du bare over kjøleslanger og alt i forbindelse med kjøling da det er forskjell på motorene som vannpumpe etc. Men da må du kappe av motorkontakt og lodde på kontakten til det andre innsprutet-evt stikk på hogger og kapp av en der. Dette kun hvis kontakten er forskjellig.
Stian Børresen Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Skrevet Mars 28, 2006 hva er det som gjør det nyere innsprut systemet bedre enn det gamle da? hadde vært intressant å vite litt sånt også når jeg først skal begi meg ut på dette her:)
propan Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 Mer stabilt,mer nøyaktig og du får bedre utvalg i girkasser da du slipper følere på kassa.
Stian Børresen Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Skrevet Mars 28, 2006 så siden det er føler på den gamle girkassa slipper jeg å bruke den føleren og med andre ord bruke den knirkefritt?
propan Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 Kan bruke åssen kasse du vil med kat innsprutet med triggerhjul foran...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå