Gå til innhold

e30 89mod m20b25 motorbytte til 87mod m20b25


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg i bunn og grunn lurte litt på her var om jeg må bytte ledningsnett eller bare kan flytte over motorene og bruke ledningsnettene som er i de forskjellige bilene og bare bytte over hjernen?

Om det er noen komplikasjoner, hva er det jeg må gjøre eksakt for å få dette til å gå? Det er snakk om en motor før og etter facelift utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva om jeg bytter over girkassa fra den andre bilen også da? vil det bli noe enklere da? og hvordan blir det da med den hjernen jeg har fra før som er chippa? får vel ikke brukt den når jeg bruker innsuget å alt det andre fra 89mod motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du må ha med girkassa, men sjekk på motoren som står i nå (den du skal kaste) om den har føler på girkassa eller på framsida.

Du bør evt ha med luftmengdemålern også (fra den gamle motoren).

La alt elektronisk/elektrisk være igjen, bytt ut motoren uten innsuget.

sjekk evt på realoem.com om hvilke deler som er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får sjekke litt rundt. skal ikke bytte motor idag men det blir neppe lenge til;) så er en fordel å få med seg mest mulig info ang bytting av motor:) men vil tro det blir gøy å få i den motoren jeg skal bytte over;D

Takker for svarene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut motoren med ledningsnettet, flytt så alt over på '87 motoren.

Vannpumpe, vannrør bak triggerhjul, kjøleslanger, triggerhjul m/sensor, fuelrail, connectorrail til dysene og ledningsnettet med hjerne tar du av '89 motoren og monterer det på '87 motoren

Fungerer klokkerent.

Girkassen som du brukte på '89 motoren bruker du videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvorfor skal du bytte motoren egentlig?

Grunnen til motorbytte er at jeg har en nyoverhalt,portet,planet og chippet motor + girkasse stående med 160k på telleren.

Motoren er nylig overhalt. og vil derfor ha dette over i 89modellen. da den skal gjøres tipp topp. så motoren som står i nå (er ikke noe feil med den) skal over i 2dørs e30'n jeg har og selges til en billig penge..(10-15k)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på de motorene jeg har er det samme plugg til ledningsnettet som er på motorene.

æ ska bytte fra 87' til 90'

det e nu vel så at dn innspruten som er på den kat motoren er litt mere effektiv med lamda å greier

ska du ikke da la innsprutet følge motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må tydligvis bruke det innsprutet som står i bilen på den andre motoren jeg skal ha i ifølge de andre her som har litt peiling..min tanke var først å bytte over hele driten å koble på det ledningsnettet som var så jeg fikk brukt min chippa hjerne..men det var visst ikke så lett=\ så jeg må bytte over innsuget og litt div for å bruke det sprutet som er på 89mod.

Hadde jo håpet på at det var plug'n'play å bytte motor fordet om det var facelift og non-facelift modell.

Menmen, får se hva det blir til.. bruker jeg innsprutet og det som er på 89mod får jeg vel neppe brukt girkassa som står i 87mod heller og det er egentlig det jeg har mest lyst til med tanke på km.

Jeg lurer på hvor vanskelig det er å få brukt det innsuget og det som står på 87modellen i 89modellen? da mener jeg hele ruklet, motor,girkasse og den hjernen som er chippa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassa er ikke noe problem å sette over.

Du kan såklart bruke gamle ledningsnettet,men anbefaler det innspruten som du allerede har på din 89 mod.

Hvis du skal bruke 87mod innsprut så setter du bare over kjøleslanger og alt i forbindelse med kjøling da det er forskjell på motorene som vannpumpe etc.

Men da må du kappe av motorkontakt og lodde på kontakten til det andre innsprutet-evt stikk på hogger og kapp av en der.

Dette kun hvis kontakten er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...